  • 11. Data: 2011-03-07 19:12:34
    Temat: Re: Miernik zużywanej energii przez urzšdzenia elektryczne
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    news:p45an6h451v48olsetkmjbngub451c1m0m@4ax.com...

    > A nie prosciej sprawdzic jak biegna kable i moze jednak w skrzynce da
    > sie zalozyc dodatkowy licznik na obwody "na pietrze" ?

    musi tak zrobić

    nie ma innego wyjścia, nawet mocno ingerując w instalację
    żadnymi obliczeniami nic nie da się zrobić
    bo nagle w zimie sąsiedzi z góry włączą grzejnik elektryczny, zamontują 5
    komputerów, no różne ludzie rzeczy potrafią wymyśleć

  • 12. Data: 2011-03-07 19:38:31
    Od: Andrzej <p...@o...pl>

> [...]
    > bo nagle w zimie sąsiedzi z góry włączą grzejnik elektryczny, zamontują
    > 5 komputerów, no różne ludzie rzeczy potrafią wymyśleć

    Piec mamy wspólny więc energia za niego pójdzie na połowę, zresztą idzie
    cały czas bo grzejemy w nim wodę. To co oni podłączą mnie nie
    interesuje. Interesuje mnie ile ja zużywam prądu dla tego do każdego
    urządzenia będę podpinał ten miernik na 24 godziny i zanotuję ile
    pobiera prądu. Wiem że rozwiązanie kuriozalne ale chcę wiedzieć ile ja
    kosztuję :)

  • 13. Data: 2011-03-07 20:00:22
    Od: grg12 <g...@c...at>

    W dniu 2011-03-07 20:38, Andrzej pisze:
> [...]
    > urządzenia będę podpinał ten miernik na 24 godziny i zanotuję ile
    > pobiera prądu. Wiem że rozwiązanie kuriozalne ale chcę wiedzieć ile ja

    W każdym razie tanich elektronicznych gniazdkowych nie polecam - przy
    obciążeniu impulsowym potrafią pokazywać kompletne bzdury.

  • 14. Data: 2011-03-07 20:02:51
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podpinał ten miernik na 24 godziny i zanotuję ile pobiera prądu. Wiem że
    > rozwiązanie kuriozalne ale chcę wiedzieć ile ja kosztuję :)

    ja mam do tego celu zwykly miernik
    z gniazdkami na przewodach, tylko ten elektroniczny 12ea5gw

  • 15. Data: 2011-03-07 20:41:10
    Temat: Re: Miernik zużywanej energii przez urządzenia elektryczne
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Chcę zapytać się fachowców jaki miernik polecają do domowego użytku który
    > w miarę dokładnie jest wstanie pomierzyć ilość zużywanego prądu przez
    > odbiornik etc.

    http://www.fif.com.pl/produkt/55/793

    Zajmuje tyle miejsca co jeden wyłącznik nadprądowy. Jeśli macie oddzielne
    obwody, to instalujesz w szafie i masz dokładny pomiar zużycia.

  • 16. Data: 2011-03-07 21:43:02
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Jak założysz licznik to będziesz miał rzeczywisty pomiar. Co

    > Ci po "oszacowaniu"? Będziesz zapisywać co, kiedy i na ile

    > czasu podłączałeś?

    Toż to najprostszy sposób do wywołania wojny domowej.
    Każda ze stron będzie się czuła oszukiwana.

    Najprościej 2 liczniki jeden na parter drugi na piętro, a reszta czyli
    pomieszczenia wspólne na pół tegoco zostanie(o ile któreś z was nie
    zainstaluje w piwnicy dodatkowej pralki zamrażarki ect.)

  • 17. Data: 2011-03-08 07:14:32
    Od: Andrzej <p...@o...pl>

    > Najprościej 2 liczniki jeden na parter drugi na piętro, a reszta czyli
    > pomieszczenia wspólne na pół tegoco zostanie(o ile któreś z was nie
    > zainstaluje w piwnicy dodatkowej pralki zamrażarki ect.)

    Pralka i dwie zamrażarki są w piwnicy :) No chyba zainstaluję licznik na
    obwodzie. Sprawa jeszcze do przemyślenia.

  • 18. Data: 2011-03-08 08:04:33
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 07.03.2011 20:38, Andrzej pisze:

> [...]
    > urządzenia będę podpinał ten miernik na 24 godziny i zanotuję ile
    > pobiera prądu. Wiem że rozwiązanie kuriozalne ale chcę wiedzieć ile ja

    OK, a jak zmierzysz telewizor, czajnik, komputer, oświetlenie, itp
    urządzenia które mają zmienne zużycie prądu.
    Będziesz codziennie notował ile herbaty zaparzyłeś, ile czytałeś
    książkę, ile oglądałeś tv, itd...

    Zapewne wyjdzie Ci jakaś średnia, ale ta średnia to pierwszy(albo i nie
    pierwszy bo potrzeba szczegółowego rozliczania sugeruje że były już
    jakieś) krok do wojny. Ty będziesz mieć czynnik stały w rachunku - no bo
    zmierzyłeś ile bierze Twój sprzęt, a sąsiad będzie się bujał za każdym
    razem jak rachunek będzie odstawał od średniej. Myślisz że ile takich
    rachunków przejdzie bez echa?

    Znam podobną sytuacje z autopsji, z tym ze tam chodziło o wodę, prąd był
    na szczęści oddzielny. Nawet jak jeden z lokatorów zamontował przy
    każdym punkcie poboru(miał ich raptem mało) licznik i sumował sobie
    zużycie z nich to tamten drugi sąsiad to kwestionował, no bo
    niezalegalizowane, bo plomb nie ma, może sobie odłącza te liczniki, no
    bo coś tam. Sprawę rozwiązało dopiero założenie drugiego licznika przez
    wodociągi i przerobienie instalacji.

    Im wcześniej dostosujesz instalacje do potrzeb tym mniej nerwów będzie
    Cie to kosztować, czasami od tego zależy czy masz wroga czy przyjaciela
    za sąsiada. przemyśl porządnie czy się nie opłaci założyć normalnego
    licznika, może nie będzie tak źle z przeróbkami. Jeżeli jest podział na
    piętra to powinno się to w miarę łatwo zrobić. Z rozdzielni przewody
    powinny iść osobno na piętra. Piwnica to osobny temat, tu by się trzeba
    jakoś dogadać zależnie co w tej piwnicy jest i co się w niej robi.

  • 19. Data: 2011-03-08 09:02:36
    Od: Andrzej <p...@o...pl>

> [...]
    > powinny iść osobno na piętra. Piwnica to osobny temat, tu by się trzeba
    > jakoś dogadać zależnie co w tej piwnicy jest i co się w niej robi.

    Muszę się zgodzić, masz absolutną rację. Prędzej czy później tak zrobię.
    Kwestia instalacji - tutaj trzeba się zastanowić jak przebiegają
    przewody. Do tego przyda się plan instalacji mam nadzieję że gdzieś w
    archiwum domowym ona jeszcze jest :)

  • 20. Data: 2011-03-08 09:42:34
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 08.03.2011 10:02, Andrzej pisze:

> [...]
    > Kwestia instalacji - tutaj trzeba się zastanowić jak przebiegają
    > przewody. Do tego przyda się plan instalacji mam nadzieję że gdzieś w

    Olej dokumentacje.
    Jeżeli się choć trochę znasz na elektryce to sobie poradzisz bez niej,
    jeżeli się nie znasz i tak weźmiesz fachowca, a fachowiec nie będzie
    bezgranicznie wierzył jakiejś dokumentacji z przed wieków..

    popatrz na bezpieczniki co rozdzielają obwody, ile ich jest, więcej niż
    jeden? może masz tak że jedna faza idzie na piętro druga na parter, może
    masz osobne bezpieczniki na piętra? zobacz ile przewodów jest podpięte
    pod pojedynczy bezpiecznik?
    Wyłącz jakiś bezpiecznik i sprawdź gdzie prądu nie ma. Jeżeli jest kilka
    przewodów pod bezpiecznik to odłączaj(oczywiście z zachowaniem
    bezpieczeństwa) je po kolei i obserwuj co się dzieje.

    Metodą prób i błędów dojdziesz co i jak jest podłączone.
    oczywiście powyższe wskazówki możesz zastosować tylko gdy w 100% wiesz
    co robisz i na własną odpowiedzialność. Zanim włożysz paluchy do
    skrzynki wyłącz prąd na zabezpieczeniu przedlicznikowym. I nie zrywaj
    żadnych plomb.

    Wszelkie ingerencje proponuje(z doświadczenia) przeprowadzać wspólnie
    razem z sąsiadem.