  • 1. Data: 2017-04-10 09:26:56
    Temat: Mikrofon - idzie na słuchawki, ale nie do kompa
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Taki problem -- podłączony mikrofon świetnie słychać w słuchawkach, ale
    rejestrator dźwięku rejestruje dosłownie jakieś pyknięcia (gdy mocno uderzam w
    mikrofon :) ).

    Sterowniki? Uszkodzenie sprzętowe gdzieś na płycie? Coś w systemie przestawione
    (wszystko teoretycznie posprawdzałem, słuchawki działają jak trzeba)
    Układ to jakiś Realtek.

    PS. Spróbowałem też podłączenia mikrofonu do gniazda LineIn, ale też efektu nie
    ma żadnego.

  • 2. Data: 2017-04-10 10:09:22
    Temat: Re: Mikrofon - idzie na słuchawki, ale nie do kompa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 10 Apr 2017 09:26:56 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Taki problem -- podłączony mikrofon świetnie słychać w słuchawkach, ale
    > rejestrator dźwięku rejestruje dosłownie jakieś pyknięcia (gdy mocno uderzam w
    > mikrofon :) ).

    Dziwny albo niedociśnięty jack - spróbuj użyć innego mikrofonu,
    pokićkane z konikami od dźwięku na płycie, coś narąbane w sterowniku
    dźwięku.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-04-10 10:16:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    Dziwny albo niedociśnięty jack - spróbuj użyć innego mikrofonu,
    pokićkane z konikami od dźwięku na płycie, coś narąbane w sterowniku
    dźwięku. Albo uszkodzona karta.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2017-04-10 12:54:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 10 Apr 2017 10:16:22 +0200, w <1...@4...net>,
    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Dziwny albo niedociśnięty jack - spróbuj użyć innego mikrofonu,

    Nie mam, ale to nie to -- piszę, że na słuchawkach dźwięk z mica pojawia się.

  • 5. Data: 2017-04-10 13:47:59
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_@_here_go2.pl>

    On 2017-04-10 12:54, r...@k...pl wrote:

    > Nie mam, ale to nie to -- piszę, że na słuchawkach dźwięk z mica pojawia się.

    Czyli sprzęt sprawny.
    To o jakim systemie operacyjnym mówimy...?

  • 6. Data: 2017-04-10 14:06:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 10 Apr 2017 13:47:59 +0200, Sławek Maculewicz napisał(a):

    > Czyli sprzęt sprawny.

    Skąd ten dziwny wniosek? Zakładając że gość się posługuje mikrofonem
    wetkniętym do gniazda mikfofonowego i słuchawkami wetkniętymi do gniazda
    słuchawkowego karty dźwiekowej, nigdy by nie powinien usłyszeć swojego
    głosu w słuchawkach (chyba żeby użył jakiegoś specjalnego programu).
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2017-04-10 14:47:21
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > słuchawkowego karty dźwiekowej, nigdy by nie powinien usłyszeć swojego
    > głosu w słuchawkach (chyba żeby użył jakiegoś specjalnego programu).

    Może włączony "mix stereo", lub "mix mono", opcja zależna od karty. W moim
    laptopie opcja ta nazywa się "przechwytywanie odtwarzania", działa jak mix
    stereo i mieści się we właściwościach nagrywania. Spotykałem się z tym, że
    włączenie osłabiało czułość nagrywania. Ja bym próbował przeptaszać opcje...
    czasem można się zdziwić. Spotkałem też przypadek w jednej ze swoich starych
    płyt, że czy chipset wadliwy, czy tak rozmyślnie, ale na płycie były
    fizycznie dwie karty. Jedna odtwarzała, ale robiła koszmar z nagrywania,
    druga dobrze nagrywała, ale nie odtwarzała. Trzeba było osobno wybrać która
    karta ma w którą stronę grać, na szczęście nawet nie było to trudne.
    Płyta... nie pomnę dokładnie... chyba M741LMRT. Boostery w podopcjach też
    próbować.
    Nie mogę wykluczyć, że zestyk, który ma przy wyjętej wtyczce stykać się z
    innym, bądź przy włożonej z jeszcze innym, nie styka się (albo styka się,
    choć nie powinien) i elektronika karty nie dostaje sygnału, żeby przełączyć
    obwód, raz wydłubywałem takie cudo, choć to był akurat odłamany koniuszek
    wtyczki jack, z odpowiednim przygięciem pokrzywionego styku poradziłem sobie
    jakoś.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 8. Data: 2017-04-10 14:51:28
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > słuchawkowego karty dźwiekowej, nigdy by nie powinien usłyszeć swojego
    > głosu w słuchawkach (chyba żeby użył jakiegoś specjalnego programu).

    Bez specjalnego programu to się włącza i wyłącza w ustawieniach
    systemowych. W angielskim Windows 7 znajduje się to w Control Panel -
    Sound - Recording - Microphone Properties - Custom - zaptaszasz lub
    odptaszasz "Monitoring".

  • 9. Data: 2017-04-10 14:57:39
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_@_here_go2.pl>

    On 2017-04-10 14:06, Jacek Maciejewski wrote:

    > Skąd ten dziwny wniosek?
    "Sprzęt" - czyli mikrofon i słuchawki. ;-) Tyle wiemy.
> [...]
    > słuchawkowego karty dźwiekowej, nigdy by nie powinien usłyszeć swojego
    > głosu w słuchawkach (chyba żeby użył jakiegoś specjalnego programu).

    Koledzy wyżej (?) już podrzucili parę pomysłów...

  • 10. Data: 2017-04-10 15:19:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 10 Apr 2017 14:51:28 +0200, Uncle Pete napisał(a):

    > . W angielskim Windows 7 znajduje się to w Control Panel -
    > Sound - Recording - Microphone Properties - Custom - zaptaszasz lub
    > odptaszasz "Monitoring".

    No to jest właśnie ten "specjalny program" :) Ale domyślnie nie jest
    ustawiony na autoodtwarzanie, prawda?
    --
    Jacek
    I hate haters.