    From: tsharny <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Mini studio - prośba o poradę
    Date: Mon, 12 Jan 2009 14:56:44 +0100

    ...:::Tomek:::... pisze:
    > OK. Dzięki za uwagi. A jeśli uda mi się kupić z tym zestawem parasolkę
    > srebrną lub białą? Nie mam z tym doświadczenia i przyznam, że chciałbym
    > kupić od razu cały taki właśnie zestaw. Jest jeszcze jedna sprawa -
    > zależy mi na zajmowanej przestrzeni, a softboxa chyba nie da się tak po
    > prostu złożyć?
    >
    > I jeszcze jedno pytanie, na wypadek, gdybym jednak składał zestaw z
    > pojedynczych elementów - czy uchwyty na parasolkę i lampę, za pomocą
    > których można je mocować do stojaka są standardowe, "ogólniepasujące",
> [...]

    Może policzyć czy nie będzie rozsądniej kupić odpowiednie rzeczy osobno
    (może być ciut drożej, ale wybierasz to co ty chcesz, a nie to co
    sprzedawca ma w zestawie). Nie reklamuję tutaj nikogo, ale wybrałem
    kilka sklepów (z alledrogo.pl): www.abitus.pl, www.funsports.pl,
    www.fripers.pl (akurat się złożyło, że wszystkie z łodzi...). Wiadomo,
    nie znajdziesz tam markowych sprzętów, ale jak najbardziej pasują do
    amatorskiej fotografii studyjnej.

    przykładowy zestaw:
    blenda: im większa tym lepsza, ale warto mieć jedną mniejszą w zestawie,
    najlepiej już wybrać 5in1 100x150(min)
    http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=38&idp=361
    do tego uchwyt do blendy http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=38&idp=147

    statyw: najlepiej 2 sztuki do zamocowania blendy i parasolki/softboksa
    http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=42&idp=83

    parasolka: srebrna (najlepiej jak największa)
    http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=39&idp=88

    softboks zamiast parasolki: zależy ci na zajmowanej przestrzeni to może
    być 50x70
    http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=40&idp=79

    Na początku możesz zacząć od światła ciągłego, będziesz od razu widział
    jak rozkładają się światła i cienie na fotografowanym obiekcie. Np.
    założyć 2 mocne lampy do parasolki np:
    http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=37&idp=243 do tego oprawka do
    żarówek http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=44&idp=159

    Jeśli chodzi o tła to najlepsze są kartonowe, ale są dużo droższe od
    materiałowych. Dla ciebie tło materiałowe jest w zupełności
    wystarczające. W zależności od ilości miejsca jakim dysponujesz oraz od
    zdjęć jakie zamierzasz wykonywać dobierasz odpowiedni rozmiar tła. Jeśli
    chcesz robić zdjęcia ludzi min 2 osoby i do tego były całe postacie na
    zdjęciu tło musi być dosyć szerokie i wysokie.
    Na początek wystarczy dla ciebie to 1,5x5m np:
    http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=47&idp=136
    Warto pamiętać o zestawie do zawieszania teł np:
    http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=47&idp=105

    Przedstawiłem powyżej minimalny zestaw do fotografii studyjnej, przy
    którym z powodzeniem można zrobić niezłe foty. Sam korzystam z
    podobnego, do tego jeszcze wykorzystuję dwie zewnętrzne lampy błyskowe
    (SB-800 i SB-900) jedna do doświetlenia tła za fotografowaną osobą.
    Kilka fotek ze "studia" http://tsharny.jalbum.net/Przyklad/ - fotografią
    zajmuję się amatorsko.

    Podane przeze mnie linki do artykułów są przypadkiem (jako pierwszy
    sklep z alledrogo.pl znalazłem) - zanim będziesz chciał kupić sprzęt
    polecam sprawdzić kilka sklepów i wybrać w takim, który Tobie
    najbardziej odpowiada.

    pozdrawiam
    tsharny