  • 1. Data: 2009-01-11 21:27:48
    Temat: Mini studio - prośba o poradę
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    Witam,

    chciałbym wprawić się nieco w fotografowaniu ludzi i w związku z tym planuję
    urządzenie małego studia. Znalazłem na Allegro taki oto zestaw:
    http://www.allegro.pl/item523052305_2x_statyw_2_blen
    da_oprawa_lampa_parasolka_tlo_b_w.html

    ale, że do tej pory nie miałem okazji używać takiego sprzętu, to nie znam
    się za bardzo ani na jakości ani na cenach. Poradźcie czy taki zestaw za
    taką cenę warto zanabyć, czy może lepiej jednak będzie szukać wszystkich
    elementów pojedynczo?

    Tomek

  • 2. Data: 2009-01-11 22:16:17
    Temat: Re: Mini studio - prośba o poradę
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." napisał
> [...]
    > się za bardzo ani na jakości ani na cenach. Poradźcie czy taki zestaw za
    > taką cenę warto zanabyć, czy może lepiej jednak będzie szukać wszystkich

    Na ostatnie pytanie to musisz sobie odpowiedzieć sam - składowe tego zestawu
    są do wyszukania.

    Statywy, blenda i parasolka to dość przyzwoite rzeczy choć nie jestem
    pewien, że złoto-srebrna blenda i złota parasolka to dobry zestaw.
    Lampa może być zbyt słaba do całej sylwetki, portret - może dać radę. Jeśli
    wykluczasz coś poważniejszego to skompletuj sobie taki zestaw z blendą i
    parasolką uniwersalną (srebrną, białą i złotą) i z potrójną oprawą do
    żarówek - będziesz mieć namiastkę regulacji mocy światła.

    W sumie na początek to niezły zestaw, który da już minimum dobrych efektów.

    adam

  • 3. Data: 2009-01-12 10:13:26
    Od: tsharny <t...@w...pl>

    ...:::Tomek:::... pisze:
> [...]
    > znam się za bardzo ani na jakości ani na cenach. Poradźcie czy taki
    > zestaw za taką cenę warto zanabyć, czy może lepiej jednak będzie szukać

    Hej,
    jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z fotografią studyjną to poczytaj
    na początek trochę o sprzęcie jaki się do tego używa.
    Ten zestaw, który podałeś nie jest dobry do fotografii studyjnej. Blendę
    2 in 1 (srebrno-złota) jeszcze wykorzystasz w studio, natomiast
    parasolki już nie (na upartego tak - ale kolory wyjdą nierzeczywiste).
    Zamiast parasolki pomyśl o softboksie. W odróżnieniu od parasolki
    powoduje on dużo większe zmiękczenie i rozproszenie światła emitowanego
    przez lampę. Poza tym dużo łatwiej Ci będzie ustawić softboksa w
    odpowiednich miejscach niż parasolkę.

    Jaki kolor blendy/parasolki wybrać:

    Srebrne - odbijają największą ilość światła i nie zmieniają jego koloru
    (używane w fotografii portretowej studyjnej)

    Złote - są używane do wykonywania fotografii portretowej w plenerze, ich
    kolor naśladuje bowiem barwę ciepłego światła słonecznego.

    Białe - odbijają znacznie mniejszą ilość światła, ale są stosowane w
    fotografii portretowej zarówno w plenerze jak i studio.

    pozdrawiam
    tsharny

  • 4. Data: 2009-01-12 11:12:34
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    tsharny wrote:
> [...]
    > Białe - odbijają znacznie mniejszą ilość światła, ale są stosowane w
    > fotografii portretowej zarówno w plenerze jak i studio.

    OK. Dzięki za uwagi. A jeśli uda mi się kupić z tym zestawem parasolkę
    srebrną lub białą? Nie mam z tym doświadczenia i przyznam, że chciałbym
    kupić od razu cały taki właśnie zestaw. Jest jeszcze jedna sprawa - zależy
    mi na zajmowanej przestrzeni, a softboxa chyba nie da się tak po prostu
    złożyć?

    I jeszcze jedno pytanie, na wypadek, gdybym jednak składał zestaw z
    pojedynczych elementów - czy uchwyty na parasolkę i lampę, za pomocą których
    można je mocować do stojaka są standardowe, "ogólniepasujące", czy trzeba
    zwracać baczniejszą uwagę na to, co się kupuje? Nie chciałbym kupić stojaka
    i lampy, których potem nie będę mógł złożyć w całość.

    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-12 11:22:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." napisał
> [...]
    > mi na zajmowanej przestrzeni, a softboxa chyba nie da się tak po prostu

    Teoretycznie da się ale to trwa znacznie dłużej niż złożenie parasolki i
    obawiam się, że z czasem softbox uległby poważnemu uszkodzeniu - te tanie są
    pod tym względem takie sobie i lepiej ich często nie składać.

> [...]
    > trzeba zwracać baczniejszą uwagę na to, co się kupuje? Nie chciałbym kupić
    > stojaka i lampy, których potem nie będę mógł złożyć w całość.

    Nie powinno być problemów - te chińskie akcesoria są raczej
    "ustandaryzowane".
    A lampa jest wkręcana na standardowy gwint.

    adam

  • 6. Data: 2009-01-12 13:56:44
    Od: tsharny <t...@w...pl>

    ...:::Tomek:::... pisze:
> [...]
    > czy trzeba zwracać baczniejszą uwagę na to, co się kupuje? Nie chciałbym
    > kupić stojaka i lampy, których potem nie będę mógł złożyć w całość.

    Może policzyć czy nie będzie rozsądniej kupić odpowiednie rzeczy osobno
    (może być ciut drożej, ale wybierasz to co ty chcesz, a nie to co
    sprzedawca ma w zestawie). Nie reklamuję tutaj nikogo, ale wybrałem
    kilka sklepów (z alledrogo.pl): www.abitus.pl, www.funsports.pl,
    www.fripers.pl (akurat się złożyło, że wszystkie z łodzi...). Wiadomo,
    nie znajdziesz tam markowych sprzętów, ale jak najbardziej pasują do
    amatorskiej fotografii studyjnej.

    przykładowy zestaw:
    blenda: im większa tym lepsza, ale warto mieć jedną mniejszą w zestawie,
    najlepiej już wybrać 5in1 100x150(min)
    http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=38&idp=361
    do tego uchwyt do blendy http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=38&idp=147

    statyw: najlepiej 2 sztuki do zamocowania blendy i parasolki/softboksa
    http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=42&idp=83

    parasolka: srebrna (najlepiej jak największa)
    http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=39&idp=88

    softboks zamiast parasolki: zależy ci na zajmowanej przestrzeni to może
    być 50x70
    http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=40&idp=79

    Na początku możesz zacząć od światła ciągłego, będziesz od razu widział
    jak rozkładają się światła i cienie na fotografowanym obiekcie. Np.
    założyć 2 mocne lampy do parasolki np:
    http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=37&idp=243 do tego oprawka do
    żarówek http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=44&idp=159

    Jeśli chodzi o tła to najlepsze są kartonowe, ale są dużo droższe od
    materiałowych. Dla ciebie tło materiałowe jest w zupełności
    wystarczające. W zależności od ilości miejsca jakim dysponujesz oraz od
    zdjęć jakie zamierzasz wykonywać dobierasz odpowiedni rozmiar tła. Jeśli
    chcesz robić zdjęcia ludzi min 2 osoby i do tego były całe postacie na
    zdjęciu tło musi być dosyć szerokie i wysokie.
    Na początek wystarczy dla ciebie to 1,5x5m np:
    http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=47&idp=136
    Warto pamiętać o zestawie do zawieszania teł np:
    http://abitus.pl/skleprodukt.do?idk=47&idp=105

    Przedstawiłem powyżej minimalny zestaw do fotografii studyjnej, przy
    którym z powodzeniem można zrobić niezłe foty. Sam korzystam z
    podobnego, do tego jeszcze wykorzystuję dwie zewnętrzne lampy błyskowe
    (SB-800 i SB-900) jedna do doświetlenia tła za fotografowaną osobą.
    Kilka fotek ze "studia" http://tsharny.jalbum.net/Przyklad/ - fotografią
    zajmuję się amatorsko.

    Podane przeze mnie linki do artykułów są przypadkiem (jako pierwszy
    sklep z alledrogo.pl znalazłem) - zanim będziesz chciał kupić sprzęt
    polecam sprawdzić kilka sklepów i wybrać w takim, który Tobie
    najbardziej odpowiada.

    pozdrawiam
    tsharny

  • 7. Data: 2009-01-12 15:02:11
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "tsharny" napisał
> [...]
    > sklepów (z alledrogo.pl): www.abitus.pl, www.funsports.pl, www.fripers.pl
    > (akurat się złożyło, że wszystkie z łodzi...).

    I akurat tak się złożyło, że wszystkie dobre : )

    adam

  • 8. Data: 2009-01-12 15:09:21
    Od: tsharny <t...@w...pl>

    adam pisze:
    > Użytkownik "tsharny" napisał
    > I akurat tak się złożyło, że wszystkie dobre : )

    nie napisałem, że złe :)

    pozdrawiam
    tsharny

  • 9. Data: 2009-01-12 15:10:29
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    tsharny wrote:
> [...]
    > www.fripers.pl (akurat się złożyło, że wszystkie z łodzi...). Wiadomo,
    > nie znajdziesz tam markowych sprzętów, ale jak najbardziej pasują do

    Wielkie dzięki, poczytam, policzę i będę już wiedział na czym stoję :-)

    Tomek

  • 10. Data: 2009-01-12 15:29:26
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "tsharny" napisał