  • 21. Data: 2014-12-07 02:21:50
    Temat: Re: Miniaturowy uklad nadawczo-odbiorczy o zasiegu kilkunastu metrow.
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Saturday, December 6, 2014 4:07:07 PM UTC-5, A. L. wrote:
> [...]
    falowy o czestotliwosci zaleznej od temperatury. Nie chcac podlaczac
    (ciach0
    > Pzreciez termometr zaokienny bezprzewodowy mozna kupic w sklepie za 20
    > czy 30 zlotych...
    > A.L.

    Dzieki za informacje ale taki mam. Mam rowniez kilka innych, m.in. zdalny,
    laserowy, ktory mierzy temperature bezstykowo i jescze jej poziom wyswietla
    w kolorach. Ja kombinuje pomiar temperatury tzw. odczuwalnej.
    Pzdr. T.

  • 22. Data: 2014-12-07 03:49:26
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Saturday, December 6, 2014 4:11:31 PM UTC-5, Zachariasz Dorożyński wrote:
> [...]
    Bede dzwieczny za wszelkie porady. Pozdrawiam T.

    > Jak to ma służyć do pomiaru temperatury to elementy kupisz w jakimś markecie
    budowlanym. Od razu zmontowane i zapakowane w ładne obudowy. Termometr bezprzewodowy
    to się nazywa.
    Oczywiscie, mam taki a drugi bezstykowy, laserowy umozliwajacy zdalny pomiar
    temperatury. To co napisalem jest zgodne z prawda yle, ze nie dopislaem, ze
    chodzi o pomiar temperatury tzw. odxzuwalnej. Nie chcialem gmatwac sprawy ale
    widze, ze nie tylko Ty ale wielu innych tez to zauwazylo. Otoz taki element
    moze miec wielorakie zastosowanie. I chyba takiemu elelmentowi nie musze pisac
    co ma robic czy dla kogo prauje:) On ma przekazac czestotliowsc pewnego, dosc
    znieksztalconego przebiegu, na kilka, gora kilkanascie metrow. Przez okno
    powiedzmy, ale zamkniete:)

    Mam tez drugi problem z tym zwiazany. Potrzebuje generator ladnych
    prostokatnych impulsow, generator typu uniwibrator czyli generator
    pojedynczych impulsow wyzwalany ta czestotliwoscia, rzedu okolo 100 mega.

    Byc moze w gotowych elementach typu wspomniany przez Ciebie termometr, to tam
    siedzi ale zanim to rozbebesze, znajde odpowiednie elementy to szybciej bedzie
    kupic jakiegos dedykowanego gotowca. Chociaz sprawdze, byc moze modul nadawczy
    takiego termometru jest jakos mozliwy do wydlubania?

    Pzdr
    Tornad

  • 23. Data: 2014-12-07 12:59:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tornad,

    Sunday, December 7, 2014, 2:09:40 AM, you wrote:

> [...]
    ontazu/Odbiorniki_i_nadajniki.html
    > Cenie sobie rady najlepszego elektronika w Polsce i Krajachch osciennych:)

    Taa, jasne...

    > Oczywiscie, ze zastosuje jakiegos feta. Mam go nawet z czego
    > wyluskac. A z moca chce poradzic sobie w ten sposob ze jako rezystor
    > "emiterowy" zastosuje mini dzielnik napiecia.
    > Niezaleznie od tego bede potrzebowal skuckac szybki generator
    > pojedynczych impulsow. Np sterowany tymze przebiegiem impulsowym o
    > czestotliwosci okolo 100 MHz. Chodzi o uzyskanie czystego I
    > powtrzalnego ksztaltu a szcegolnie amplitudy. Czy moge takie zlecenie przeslac na
    priv?

    Nie mam czasu na prywatne zlecenia, sorry :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2014-12-07 13:37:19
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Moglby byc kwarcowy, bo one jak odpowiednio przyciete, to maja tez
    > stabilny dryft temperaturowy :-)

    A jak nie to rys. 13, 14, 21, 22 http://www.leapsecond.com/pdf/an200-2.pdf
    ;)

  • 25. Data: 2014-12-07 20:38:07
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Sheterodynować z bliską częstotliwością i m.cz. LEDem nadawać?

    Tu problemem będzie stabilność tej heterodyny, w najlepszym razie
    kwarcowej, więc o zmianach częstotliwości w funkcji temperatury tego
    samego rzędu co źródła sygnału.

  • 26. Data: 2014-12-07 20:55:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    Sunday, December 7, 2014, 8:38:07 PM, you wrote:

    > Tu problemem będzie stabilność tej heterodyny, w najlepszym razie
    > kwarcowej, więc o zmianach częstotliwości w funkcji temperatury tego
    > samego rzędu co źródła sygnału.

    Heterodynę można stabilizować termicznie.

    --
    Best regards,
    RoMan