    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Date: Sat, 16 Mar 2013 22:04:16 +0100

    Marek wrote:

    > A plik JPG przechowuje częściowo zmodyfikowany obraz bazowy - zgodnie
    > z ustawieniami aparatu (odszumianie, efekty itp). Więc jest jakieś tam
    > podobieństwo. Pewnie zgodzisz się ze mną ale nie o tym jest wątek :-)
    > Komentarz proforma.

    > W tym sensie tak. Można np. własny balans bieli zastosować itp. Jeśli
    > aparat zrobi to w JPG, to kiszka. Nic już nie zrobimy. Tu zgoda.
    > Jednakże chodziło mi po JPG zapisane już na HDD. Jeśli zastosujemy
    > podobne narzędzia jakimi traktujemy RAWy, to odwracalność zmian jest
    > identyczna.

    jest tylko mała kupka problemów...

    RAW przechowuje obraz z dokłądnością 12 14 czy moze i wiecej bitów czyli
    bazowa dynanamika obrazu jest bardzo duża, JPG ma dynamikę 8bitów.

    jak zrobisz JPG z głupio dobranym balansem bieli i jakimś algorytmem
    wzmacniania ceni czy świateł to z tego gówna nie ulepisz sesnownego obrazu
    bo nie bedzie z czego, braknie ci danych.