  • 11. Data: 2013-03-19 23:13:04
    Temat: Re: Mit o wyższości samochodów dostawczych nad osobowymi
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2013-03-19 22:30, TheGuru pisze:

    > ćwiczyłem podobne życie przez pół roku.
    > doznania z rodzaju ekstremalnych ale co zobaczyłem to moje ;-)
    >
    > http://rydwelski.pl/index.php?gallery=02WakacjeFerie
    IInne/00PoZaPolska
    > http://rydwelski.pl/index.php?gallery=04witraze/00Eu
    ropejskie

  • 12. Data: 2013-03-20 09:22:29
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*
    Nie badz taki, napisz cos wiecej ;)
    Jaki samochod? Jakies przygody?
    Sam mam VW T3 i bujam sie nim na razie po Polsce.
    pozdr
    Piotr

    */

    wziąłem robotę jako kierowca w ruchu międzynarodowym dostawczak a
    'kurnikiem';-)
    zwykła kurierka nigdy nie wiesz gdzie będziesz jutro co ma dobre i złe
    strony...
    dobre to takie, że byłem w miejscach o których nie słyszałem wcześniej i
    nawet bym nie myślał o tym by tam pojechać a złe to wyczerpująca robota (nie
    raz 30h za kółkiem z przeprawami na tankowanie tylko!).
    Podsumowując to co widziałem to jeśli Polska ma do czego równać to Niemcy i
    Skandynawia a Francja i reszta południa baaaardzo zaniedbana, widać ślady
    dawnej świetności ale widać że to dawno temu było.

  • 13. Data: 2013-03-21 02:06:03
    Od: Piotr Molski <p...@o...pl>

    On 20 Mar, 09:22, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

> [...]
    > 'kurnikiem';-) zwykła kurierka nigdy nie wiesz gdzie będziesz jutro co ma dobre i

    Fajna robota, ale pewnie nie na dlugo. W wakacje mialem okazje
    porozmawiac troche z kierowcami tirow. Zaden z nich nie zdecydowalby
    sie na ponowne wybranie tego zawodu - zbyt duze obciazenie fizyczne i
    psychiczne. W domu jest sie gosciem. W trasie nie mozesz sie
    praktycznie oddalic od samochodu - ze zwiedzania nici.

    Co do Twojej roboty - ciekawie jest pojezdzic po roznych dziurach i
    zobaczyc nietypowe, nieturystyczne miejsca. Piekna sprawa. Swego czasu
    pracowalem przez miesiac czy dwa jako kierowca w Londynie. Jezdzenie z
    planem miasta bylo swietna zabawa :)

    pozdr
    Piotr

  • 14. Data: 2013-03-21 18:21:44
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Molski" napisał w wiadomości grup
    g2000vbp.googlegroups.com...

> [...]

    > dobre i złe
    > strony...

    >Fajna robota, ale pewnie nie na dlugo. W wakacje mialem okazje

    robota jak robota tyle, że ciągle pod presją czasu.... ale jak się
    zorganizujesz to zawsze 2-3 godzinki znajdziesz na zwiedzanie a czasami
    więcej.
    jeździłem busem więc wszędzie dało się wjechać, wszędzie gdzie nie było
    niskich wiaduktów... najbardziej karkołomnym wyczynem było dojechanie pod
    zamek Vaduz w Lichtensteinie ;-)

    Przewodniki okazują się nieprzydatne a na prowincji naprawdę znajdują się
    perełki np...
    http://rydwelski.pl/index.php?gallery=04witraze/00Eu
    ropejskie/WlochySanLorenzop.w.sw.Lorenca

    rozłąka z rodziną boli najbardziej, przekonałem się, że nie nadaje się do
    pracy na emigracji...

  • 15. Data: 2013-03-23 23:02:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Mar 2013, TheGuru wrote:

    > Zupełnie nie rozumiem dlaczego firmy transportowe kupują samochody
    > dostawcze....
    >
    > - więcej palą na setkę.
    > - są droższe w zakupie.
    > - są droższe w utrzymaniu.
    > - droższa obsługa ponieważ podaż kierowców mniejsza...

    Przeczytałem cały wątek.
    Uważnie.
    I nie widzę oczywistego wyjaśnienia - po prostu od dostawczaka
    i jego paliwa można odliczać VAT!
    Masz pojęcie, jak cennym samochodem jest stary Żuk i czego
    się od niego wymaga??
    A Ty się drugiego dna doszukujesz ;)

    > tak czytam watek o wyższości jpg nad rawem

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2013-03-24 10:08:39
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2013-03-19 23:13, jo44 pisze:

    > Szwajcaria pisze się Szwajcaria. :)

    A "poza Polską" pisze się "poza Polską"

  • 17. Data: 2013-03-24 13:56:19
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

  • 18. Data: 2013-03-24 13:58:13
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Masz pojęcie, jak cennym samochodem jest stary Żuk i czego
    >się od niego wymaga??

    tak mam ;-)
    ps. OT mam pojęcie również (w przeciwieństwie do urzędników MF), że ciągnik
    siodłowy ma zerową ładowność podobnie jak autobus ;-)

  • 19. Data: 2013-03-24 14:00:07
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Szwajcaria pisze się Szwajcaria. :)

    >A "poza Polską" pisze się "poza Polską"

    o ile pierwsze to oczywista literówka to tą drugą uwagą wywróciłeś mój świat
    do góry nogami ;-)

  • 20. Data: 2013-03-24 15:12:00
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-19 11:13, TheGuru pisze:

    > tak czytam watek o wyższości jpg nad rawem i widzę ,że wątkotwórca tak
    > jest przekonany o swojej racji że jakakolwiek dyskusja jest pozbawiona
    > sensu.
    > to reszta świata tkwi w błędzie i wierzy w mity. Prędzej namówisz rabina
    > na zjedzenie schabowego niż autora przekonasz do wyższości rawa ;-)

    Bredzisz kolego. Wkładasz w moje usta wyssane z palca teorie. Kolejna
    osoba, która chyba celowo przekręca moje słowa bo inaczej nie jestem w
    stanie tego odbierać.

    Reasumując: napisałem, że i RAW i JPG mają swoje wady i zalety. JPG jest
    lepszy w tym, że da się go modyfikować (jak każdą inną nie RAWową
    bitmapę). A RAW natomiast w tym, że np. ma lepszą dynamikę i robi za
    plik źródłowy (archiwalny), z którego można w dowolnym momencie
    generować różne warianty plików wynikowych.

    Po drugie wątek wcale nie był o wyższości jednego formatu nad drugim
    lecz o możliwości korzystania z takiego środowiska programowego, które
    umożliwia pracować na np. JPGach (i nie tylko) tak samo jak na RAWach na
    zasadzie trzymania niezmienionego źródła i generowania dowolnie
    zmodyfikowanego wyniku. Przykładem był ACDSee i ktoś jeszcze
    dopowiedział, że ASP też tak potrafi.

    Marek