    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Moduł odbiorczy IR oznaczenie
    Date: Thu, 28 Mar 2024 16:48:13 +0100

    W dniu 23.03.2024 o 23:03, Mirek pisze:

    > Jeśli ma podobną budowę do TSOP...  to powinien mieć rezystor koło 30k
    > między + a OUT. Pozostała nóżka to masa - można podłączyć 5V do jednej i
    > zobaczyć czy te 5mA płynie. Z resztą 5V to można podłączać na pałę - nic
    > się nie powinno stać. Ewentualnie przez rezystor ~470.

    Fizycznie to one wszystkie podobnie wyglądają, ale parametry mają różne
    i wyprowadzenia. Ten rezystor w niektórych, np TSOP17xx, jest 80k.
    Napięcia też chyba napięcie mogą mieć mniejsze niż 5V. Oba które mam
    prawdopodobnie pochodzą z projektów w których odkryłem, że jak nie
    działa to dlatego, że ma być jednak 5V. Przy czym, z tego co pamiętam,
    były wersje tego samego odbiornika ale innych producentów na 3,3.

    Ale kierując się sugestią pomierzyłem i jeden ma rezystor 28k, drugi
    jakieś megaomy, jakby w ogóle uszkodzony był. Po podłączeniu okazuje
    się, że oba pobierają 1mA, i faktycznie tak mówią specki, które teraz
    mam. Pasuje mi 3,3V, więc tak na wstępie podłączyłem, temu z 28k brakuje
    napięcia, niekiedy odbierze śmieci, niekiedy nie odbiera nic, pewnie z
    5V by działał, ten megaomowy działa bezproblemowo.

    Mogę dalej kombinować...