  • Data: 2019-03-20 19:16:09
    Temat: Re: Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-15 o 23:53, knrdz pisze:

    > W celu archiwizacji? Archiwizacja ma to do siebie, że czas dostępu do
    > danych nie jest aż tak istotny jak pewność że te dane da się odczytać.
    > Miejsce na dyskach twardych jakoś przestało tanieć, w najtańszych
    > dyskach niby spadło poniżej ceny jednostki miejsca na markowej płycie
    > DVD, ale nie na tyle by trzymać te same dane na kilku dyskach...

    > ...bo w przeciwieństwie do płyt DVD+/-R i CD-R, które poprawnie
    > przechowywane wytrzymają dziesiątki lat, dysk twardy po odłączeniu od
    > komputera, przy kolejnej próbie dostępu do danych może okazać się być
> [...]

    Płyty, które wypalałem w okolicach lat 2000-2008 są już w większości z
    błędami. Znalezienie pliku, którego akurat szukam w pudle kartonowym
    wypełnionym płytami, to jest robota dla masochisty. Na szczęście to
    wszystko były kopie bezpieczeństwa danych, które cały czas są na HDD.
    Zrobiłem backup na drugi HDD, a płyty oddałem do utylizacji, bo miejsce
    w mieszkaniu przydaje mi się na coś ładniejszego niż plastikowe krążki w
    plastikowych opakowaniach.