  • Data: 2009-04-25 20:43:40
    Temat: Re: Moje Zadanie donowe PILNE !!!!!
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.04.2009 21:44, ToMasz pisze:
    > Mam pytanie do Pana Radosława. Powyższe pytanie dotyczy tak zwanej
    > informatyki. Tak zwanej, gdyż do poprawnej odpowiedzi potrzebna jest
    > znajomość nie tyle informatyki, co obsługi komercyjnych programów(
    > systemów operacyjnych) Czy to dalej jest informatyka (w sensie edukacji,
    > nie twierdze ze Microsoft sprzedaje pralki)? Czy ktoś w ogólnie pojętym
    > systemie edukacji zastanawia sie nad tym, ze szkoli sie klientów a nie
    > uczniów/studentów?

    Nie ma informatyki w nauczaniu podstawowym/średnim. Jest
    *edukacja informatyczna*. Polega ona na szkoleniu w *obsłu-
    dze* komputera. Nie wiem, jak wygląda program nauczania,
    ale chyba prawie całkiem zrezygnowano z nauczania programo-
    wania. W pewnym sensie to dobrze, w pewnym źle (algorytmika
    i *absolutne podstawy* programowanie w LOGO czy BASICu by
    się przydały).

    Co do uczenia poszczególnych programów: nie ma sensu uczenie
    *szczegółów* poszczególnych programów. Ale zasad warto uczyć.
    Na przykład obsługi programów reprezentujących daną kategorię.
    Oczywiście, lepiej byłoby uczyć programów otwartych i darmo-
    wych, ale spójrzmy prawdzie w oczy: jeżeli ktoś po szkole
    średniej idzie do pracy, to będzie wolał znać Worda niż
    OpenOffice.org Writer -- po prostu pracodawca chętniej na
    niego spojrzy.

    Poza tym pamiętaj o obecnym poziomie nauczania i możliwoś-
    ciach egzekwowania wiedzy. Nawet nauczenie obsługi Painta
    powoli staje się problemem...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |