  • 131. Data: 2019-01-06 16:16:38
    Temat: Re: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 06.01.2019 o 14:06, J.F. pisze:

    > No nie - to tez jest podstawa TW.

    > No nie, on przeciez z nich wyproadzil TW ... ponoc, bo jakos tej
    > publikacji nie potrafilem zrozumiec.

    A co ja napisałem? Wyraźnie nie zrozumiałeś.

    P.P.

  • 132. Data: 2019-01-07 11:16:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Jan 2019 11:28:06 +0100, Piotr Wyderski
    > by się za własne 4500PLN nauczył Szczególnej Teorii Względności? :-]

    Jak ma się nauczyć STW jak on nie rozumie podstawowej zasady
    względności ruchu?? Program szkoły podstawowej klasy 7. Przynajmniej
    za starego systemu.

    --
    Marek

  • 133. Data: 2019-01-07 11:26:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Jan 2019 14:19:48 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Jest sympatyczny -- a to już bardzo dużo. W maniactwie swoim nie
    > przejawia
    > agresji -- to też się ceni. Ogólnie więcej plusów niż minusów, więc
    > żadne
    > tam zawracanie gitary. Jest w Usenecie trochę jednostek tępych i
    > zupełnie
    > nieoryginalnych, które bywają traktowane lepiej od Tornada.

    Doświadczenie w kontaktach z upośledzonymi poznawczo mi po
    podpowiada, że głaskanie takich po głowie kompletnie do niczego nie
    prowadzi, zawsze z uporem będą kierować się swoimi urojeniami. Co z
    tego, że z uśmiechem na twarzy i sympatyczną aparycją?

    --
    Marek

  • 134. Data: 2019-01-07 12:28:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > nie prowadzi, zawsze z uporem będą kierować się swoimi urojeniami.
    > Co z tego, że z uśmiechem na twarzy i sympatyczną aparycją?

    Ale co z tego, że będą z uporem kierować się swoimi urojeniami?
    Skoro głaskanie po głowie niczego nie zmieni, to kopanie w dupę
    tym bardziej.

    --
    Jarek

  • 135. Data: 2019-01-07 13:33:50
    Od: w...@a...com

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 11:26:36 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > prowadzi, zawsze z uporem będą kierować się swoimi urojeniami. Co z
    > tego, że z uśmiechem na twarzy i sympatyczną aparycją?

    Widze, ze znalazles sobie godnego siebie przeciwnika a scislej oponenta na tle
    którego będziesz mogl pochwalić się swoja ponadprzecietna wiedza. Schlebia mi
    to bo może wreszcie objawil się tu ktos, kto rozumie teorie wzglednosci.

    Ponoc sam Einstein zapytany czy zna kogos, kto jeo teorie zrozumial,
    odpowiedział ze jest a swiecie tylko dwóch ludzi, którzy ja rozumieją. Tyle,
    ze tego drugiego nadal wskazać nie potrafil. Prosz, jak zabawny gościu był.

    Musisz jednak przeboleć fakt, ze mnie tu jednak nikt od niedorozwiniętych
    umysłowo nie wyzywa i po glowce mnie nie glaska. To raczej sanujacym się
    naukowcom nie przystoi. Ostrzegam, ze również mam duzy zasob slow uważanych
    za obraźliwe a skoro oprócz wielu umiejetnosci swego czasu u szewca
    praktykowalem wiec uważaj. Bo lepiej od szewcow klnac wyzywac i wqrwiac chyba tylko
    młody szewczyk potrafi.

    Wiec ad rem.
    Od paru ladnych lat szukam kogos, nawet wśród wytrawnych czy tez wysokich
    kaplanow Zakonu Albertynow Bosych kogos, kto moglby mi uchylić choc rabka
    tajemnicy, ktoraby ulatwila mi pierwsze kroki na drodze poznania tej Wielkiej
    Tajemnicy Wiary. Wiary, nie przejezyczylem się, bo ta teoria ma wszelkie
    znamiona wiary.
    Pierwsze moje zapewne proste dla znajcy pytanie. Dotyczy ono POstulatu
    stalosci predkosci swiatla w próżni.

    Tytul tego postulatu, zapewene dobrze ci znany, brzmi: Stalosc predkosi swaitla w
    próżni. Bez kropki.
    A w jego tresci pisze, ze predkosc swiatla w prozni jest stala dla wszystkich
    obserwatorow.

    Aby wyrazić się scisle, powole sobie zacytować obowiazujacy postulat oznaczony
    numerem 2 w calosci i klasycznej formie. Cytuje:

    Niezmienniczość prędkości światła w próżni
    Dla wszystkich obserwatorów inercjalnych prędkość światła w próżni (c) jest
    taka sama - we wszystkich kierunkach i nie zależy od prędkości źródła światła.

    I tego wlasnie za chiny pojac nie potrafie.
    Bo: W tytule pisze, ze predkosc swiatla w próżni jest niezmiennna,
    niezmiennnicza, stala, taka sama i co tam jeszcze. W roznych jezykach pisza
    tak i to samo.

    A w tresci pisza co innego. Pisze, ze ta predkosc jest stala ale w odniesieniu
    do wszystkich obserwatorow urzędujących w tej próżni. O samej próżni nie ma
    ani slowa. Przy czym nie ma tez ani słowa wyjaśnienia kto, czy co to sa ci
    obserwatorzy i czym i jak oni te predkosc swiatla w stosunku do swoich
    obserwacyjnych cial, maja mierzyc.

    Ktos mi probowal wyjasnic, ze tych obserwatorow praktycznie w tej próżni nie
    ma ale Einstein przeprowadzil swoje jedno z gienialnych doswiadczen myślowych,
    w wyniku którego okazało się niezbicie, ze tacy obserwatorzy gdyby byli, to
    każdy z nich te predkosc swiatla zmierzylby a scislej musiałby zmierzyć, jako
    rowna c. I to niezależnie od stanu swego ruchu w tej próżni.

    Dalej, w tym samym zdaniu (zlozonym) pisze, ze predkosc ta nie zalezy od
    predkosci zrodla. Ja to rozumiem, ze gdy jeden z tych wszystkich czy wielu
    obserwatorow poruszających się w tej próżni, a ktory w niej się porusza ze
    zrodlem swiatla w rece czy miedzy nogami, to on już tej stalej predkosci
    swiatla w stosunku do swojej obserwacyjnej osoby jako stala, już zmierzyć
    nie musi. On jest wyjątkiem albo on jest obserwartorem uprzywilejowanym
    - o tym już nic nie pisze. Wiec znowu zdziczalem.

    W sumie zauwazylem, tylko w tym jednym postulacie trzy sprzecznosci, ktore
    wymienie.

    1. Predkosc swiatla w prozni jest stala ale z treści wynika, ze nie w stosunku
    do tej próżni lecz w odniesieniu do wszystkich obserwatorow. Jest to
    Sprzecznosc, dwu czy wieloznaczność zawarta w tym postulacie. W końcu w co
    mam wierzyc bo we wszystko naraz jakos mi się kupy nie trzyma.

    2. Jeszcze gdyby ci wszyscy obserwatorzy byli w tej próżni w bezruchu to od
    bidy bym probowal to zrozumieć. A tu każdy z nich może sobie po tej czy w tej
    próżni hasac w te i we wte do woli i każdy z nich musi te predkosc w stosunku
    do swoich obserwacyjnych cial zmierzyć jak stala i rowna c. Uwazam, ze
    fizycznie w sensie klasycznych praw fizyki, nie jest to możliwe. Czyli jest
    to stwierdzenie absurdalne.

    3. No i te niezaleznosc prekosci swiatla w stosunku do obserwatora ze zrodlem.
    Tu od razu wynika sprzecznosc. No bo jak każdy obserwator musi predkosc
    swiatla zmierzyć jako stala, niezmienna i rowna c, to każdy. A tu się okazuje,
    ze nie tak calkiem każdy. Czy i jak te sprzecznosc czy absurd można wyjasnic?
    I w końcu co jest prawda a co fałszem?

    Zauwaz, ze to sa pierwsze absurdy wynikające z tego postulatu. Tyle, ze wierni
    te absurdy nazywają pieszczotliwie paradoksami. Tyle, ze dotychczas nikt mi
    nawet tych prostych paradoksow wyjasnic nie potrafil.

    Kiedys czytałem tu na tym forum, ze wspolczesni Einsteinowi naukowcy
    identyczne do moich sprzecznisci w tych postulatach zauwazyli. Ktorys zapytal
    go wprost "To w koncu w odniesieniu do czego ta predkosc swiatla w tej próżni
    jest atala. Einstin na to pytanie odpowiedzic racjonalnie nie potrafil.
    Natomiast z tego powodu wpadl w skrajna rozpacz graniczaca z całkowitym
    załamaniem umysłowym. I nalezalo mu wspolczuc. Jakos te rozpacze przebolal
    i przezyl ale treści tych postulatow nie zmienil. I takie zostały i obowiazuja
    do dnia dzisiejszego.

    I niestety z tego powodu teraz ja wpadam w skrajna rozpacze, przezywan
    sztressy, obawiam się nawet bym nie dostal jakigo udaru, ze znakomita
    wiekszosc a może praktycznie wszyscy naukowcy jak i gawiedz, nadal w te
    einsteinowskie zwidy i urojenia, tak bezkrytycznie wierza. Czy ktos a moze
    nawet ty potrafisz mi w tych cierpieniach jakos ulzyc?

    Tornad

  • 136. Data: 2019-01-07 14:10:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > że głaskanie takich po głowie kompletnie do niczego nie prowadzi, zawsze
    > z uporem będą kierować się swoimi urojeniami. Co z tego, że z uśmiechem

    Moje skromne doświadczenie podpowiada, że nawet, jeśli upośledzonych
    poznawczo nie głaszcze się po głowie, to nie przynosi to żadnego
    rezultatu. Szkoda strzępić klawiaturę.

  • 137. Data: 2019-01-07 17:09:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 7 Jan 2019 12:28:05 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Skoro głaskanie po głowie niczego nie zmieni, to kopanie w dupę
    > tym bardziej.

    A kto mówi o kopaniu? Ignorować trzeba.

    --
    Marek

  • 138. Data: 2019-01-07 19:14:21
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Tornad <w...@a...com> wrote:
> [...]
    > Czasem spotyka si? przy nim drugie nazwisko Fitgeralda. To Lorentz w ten
    > spos?b wyjasnil brak przesuniec tych prazkow interferencyjnych w aparacie
    > Michelsona. Jest to moim zaniem t?umaczenie czy wyja?nienie bledne, ale
    > powszechnie uznawane jako poprawne.
    > W kazdym razie do czasu opublikowania w 2017 r. mojego artykulu o dylatacji
    > czasu, istniala w nauce tylko jedna warto??, jeden wzor na gamme. W klasycznej
    > postaci wzoru z pierwiastkiem. Ja doda?em jeszcze druga, r?wnie? wczesniej nie
    > znana forme tego wzoru, w kt?rym wykorzyatslem funkcje cyklometryczna. Wzor ten w
    porownianiu ze wzorem Lorentza jest znacz?co prostszy.

    OK, pomietaj zeby wszystkim powiedzic ze to twoje odkrycie.

    > Dopiero ja odkry?em, ze tempo chodu zegara ?wietlnego w ruchu, bedzie si?
    > zmieniac nie tylko od predkosci jego wozenia lecz r?wnie? w zaleznosci od
    > jego orientacji.

    I ty piszesz ze rozumiesz opisy doswiadcznia Michelsona-Morleya...

    > No to raczej to sprawdz. Bo mnie si? wydaje, co potwierdzilo kilka osob, ze
    > moje wzory a scislej jeden wzor na odpowiednik Lorentzowskej gammy wlasciwy dla
    > zegara wiezionego wzdluznie, jest od pocz?tku do koca wyprowadzony przeze mnie
    > i dotychczas w literaturze takiego wzoru nie by?o.

    W ksiazce Halidaya i Restnik (kiedys dosc populary podrecznik fizyki)
    zaczynajac od strony 525 jest opis doswiadcznia Michelsona-Morleya.
    Na poczatku strony 527 jest wzor:

    t_1 = d*(2*c)/(c^2 - u^2)

    Czy twoim zdanien to inny wzor od wzoru z nr 2 w twojej pracy?

    I czy wczesniej widziales taki wzor?

    > Wiec to ty albo nie rozumiesz
    >
    > Wiem co inni napisali i swa wiedze w tym zakresie wielokrotnie zweryfikowa?em.
    > Nawet tu, na tym forum nie znalaz? si? nikt, ktoby autorstwu tego mojego wzoru
    > zaprzeczyl. No i jego formna r?wnie? jest nowa. Formy tej wczesniej w
    > literaturze r?wnie? nikt z zainteresowanych i recenzentow nie znalaz?.
    >
    > W sumie pisz?c a scislej oskarzajac mnie o plagiat, powiniene? si? do tego
    > lepiej przygotowa? To ze nie jestes pewien ale ci si? tak wydaje bo to
    > nies?ychane aby jaki? nikomu nieznany osobnik i to z polska brzmi?cym nazwisku
> [...]

    Ja nie wyciagam pochopnych wnioskow. O tobie wiem tyle co napisales
    w grupach dyskusyjnych i artykule. I to co pomijales, to tez sporo
    mowi.

> [...]
    > Ja zbyt slawny nie jestem wiec swoja slawe cenie sobie niewysoko ale tych
    > powiedzmy piecdziesiat tys. z?otych b?d? za znies?awienie i psucie mi mojej
    > nieposzlakowanej opinii ?rodowiskowej, od Ciebie zadal. Prawdopodobnie przekaze
    > te kwote na bezdomne dzieci ale swoi?cie bede zmuszony Cie ukarac.
    > Nie moge dopuscic by kto? pozwalal sobie urzadzac jakie? ?arty czy bezkarnie
    > oskarazal mnie o nie zawinione czyny. Ja niczego i nigdy w zyciu nie
    > splagiatowalem i tego zamiaru robic nadal nie mam. Ale o swe dobra osobiste

    Do ciebie nalezy wyjasnienie czy nie wiedziales, czy celowo nie
    wspomniales.

    --
    Waldek Hebisch

  • 139. Data: 2019-01-07 21:05:06
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 06.01.2019 o 11:58, Piotr Wyderski pisze:

    > Nie przeginaj w drugą stronę, Jakub. Już widzę, jak "prawdziwy
    > elektronik, specjalista od sterowników na smartphone"

    A Ty nie przekręcaj zręcznie moich słów, żeby zrobić banał z tego na
    czym się teraz kasę robi (abstrahując od sensu i kierunku w jakim
    zmierza smart-społeczeństwo).

    > buduje izolowaną
    > przetwornicę mocy kilkunastu watów. Ach, zapomniałem o drobiazgu:
    > indukcja magnetyczna w środowisku pracy tego układu to 5 tesli.
    >
    > To jest zupełnie realne zadanie projektowe, a nie akademicka wydumka.

    Spoko, takie zadania rozumiem, jest konkret, a że trudne warunki
    środowiska to tym bardziej konkret. Ale "panie zrób mi takie coś żeby
    mrugało diodką i jak przyklajstruje do miotły, to polecimy na niej do
    innej galaktyki" to jest jakiś żart.

    Jakub Rakus

  • 140. Data: 2019-01-07 21:36:20
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Jak ma się nauczyć STW jak on  nie rozumie podstawowej zasady
    > względności ruchu??

    I, według własnego oświadczenia, chce poświęcić cztery i pół klocka
    na jej zrozumienie. Tyle mniej-więcej kosztują semestralne studia
    podyplomowe, więc biznes plan mu się spina. :->

    A ze szkołą podstawową i nawet średnią, to uważaj, szkoła kłamie.
    Tzn. przedstawia barbarzyńsko uproszczone modele rzeczywistości,
    już w chwili pisania będące w jawnej sprzeczności z wiedzą, którą
    autor miał obowiązek mieć. Dla wyższego dobra, tj. dopasowania
    impedancji intelektualnej uczącego i uczonego. Ale technicznie
    są to kłamstwa, których trzeba się potem pracowicie oduczać.

    Pozdrawiam, Piotr