eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment dokręcania śrub w kołach › Re: Moment dokręcania śrub w kołach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-septe
    mber.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Date: Sun, 17 Feb 2019 13:54:28 -0600
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 1
    Message-ID: <q4ce5h$u6t$1@dont-email.me>
    References: <q4bku9$hqj$1@node1.news.atman.pl>
    <1vbzrgdodrs52$.1pv4xkikk7r2t.dlg@40tude.net>
    <q4bou5$j2r$1@dont-email.me> <1lz918n2bda2k.bdnysj0r7m0f$.dlg@40tude.net>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 17 Feb 2019 19:54:25 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="67a30bbcc950ae908a0d974016d621dc";
    logging-data="30941";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+FvBomjXG0UgyyUPivIo3j"
    Cancel-Lock: sha1:78wp/QkquSBWusKXV9kg5ShjpQM=
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <1lz918n2bda2k.bdnysj0r7m0f$.dlg@40tude.net>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650339
    [ ukryj nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:1lz918n2bda2k.bdnysj0r7m0f$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:52:06 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> Wiec rurka to dobra rzecz.
    >>
    >> Rurka to ostateczność.
    >>
    >> Istotny jest impakt/uderzenie.
    >> Jeśli nie wystarczy kopnięcie nogą w fajkę to śruby masz dokręcone za
    >> mocno
    >> i rurką tylko poukręcasz gwinty.
    >
    > Widac nigdy nie uzywales.

    Masz rację - rurki nie używałem - miałem coś lepszego...
    Używałem porządnego klucza o długości 24" (>60cm) tzw "braker bar".
    Czpień pół calowy na porządne gniazdo 17 lub 19mm pasujące do śruby.
    I powiem Ci tyle, że takim kluczem (czy też rurką) z łatwością jestem
    w tanie ukręcić łeb śrubie od koła. I niestety udało mi się ukręcić
    gwintowany bolec w Toyocie i Nissanie po wizycie u pana Gienka, gumiarza.

    > Noga czy rurka - nie ma zadnej roznicy.

    Noga daje tylko krótki/duży impuls, podobny do klucza udarowego.
    Ten udar/impuls luzuje śrubę w normalnych okolicznościach ale
    jeśli mechanik przykręcił ją za mocno to przeważnie zniszczył/osłabił
    gwint, i rurką sobie po prostu ukręcisz śrubę.

    > Klucz udarowy czy mlotek - te to moze maja jakies wlasciwosci
    > wykruszania rdzy.

    Nie o rdzę tu chodzi tylko o nadwyrężony gwint od za mocnego
    dokręcania czy też wkręcania od razu narzędziem bez zrobienia
    kilku pierwszych obrotów palcami czyli masz cross-threaded.
    Akurat tu mam spore doświadczenie bo od 20-paru lat sobie
    obsługuję koła we wszystkich swoich samochodach, a miałem ich kilka.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: