  • Data: 2019-02-17 20:54:28
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:1lz918n2bda2k.bdnysj0r7m0f$.dlg@40tude.net...

    > Widac nigdy nie uzywales.

    Masz rację - rurki nie używałem - miałem coś lepszego...
    Używałem porządnego klucza o długości 24" (>60cm) tzw "braker bar".
    Czpień pół calowy na porządne gniazdo 17 lub 19mm pasujące do śruby.
    I powiem Ci tyle, że takim kluczem (czy też rurką) z łatwością jestem
    w tanie ukręcić łeb śrubie od koła. I niestety udało mi się ukręcić
    gwintowany bolec w Toyocie i Nissanie po wizycie u pana Gienka, gumiarza.

    > Noga czy rurka - nie ma zadnej roznicy.

    Noga daje tylko krótki/duży impuls, podobny do klucza udarowego.
    Ten udar/impuls luzuje śrubę w normalnych okolicznościach ale
    jeśli mechanik przykręcił ją za mocno to przeważnie zniszczył/osłabił
    gwint, i rurką sobie po prostu ukręcisz śrubę.

    > Klucz udarowy czy mlotek - te to moze maja jakies wlasciwosci
    > wykruszania rdzy.

    Nie o rdzę tu chodzi tylko o nadwyrężony gwint od za mocnego
    dokręcania czy też wkręcania od razu narzędziem bez zrobienia
    kilku pierwszych obrotów palcami czyli masz cross-threaded.
    Akurat tu mam spore doświadczenie bo od 20-paru lat sobie
    obsługuję koła we wszystkich swoich samochodach, a miałem ich kilka.