  • 71. Data: 2010-04-03 21:49:20
    Temat: Re: Motorower z Tesco
    Od: Vax <m...@z...sie>

    > Jeśli maksymalnie ma dać radę 45km/h to pod górę nie ma prawa tyle zrobić :)

    Jak miałem w furgonie ogranicznik, to czy przeładowany, czy na pusto,
    czy z góry, czy pod, to szedł równo swoje - do kropeczki na liczniku.
    Ograniczanie Vmax nie musi polegać na permanentnym niedokarmianiu ;)

    v.

  • 72. Data: 2010-04-03 21:51:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Jeśli maksymalnie ma dać radę 45km/h to pod górę nie ma prawa tyle zrobić :)

    A dlaczego nie?

    Skuter na którym jeździłem spokojnie rozpędzał się do 45km/h zarówno po
    płaskim jak i pod górę.
    Po prostu przy tej prędkości już mu brakowało przełożenia.

    Zresztą ten skuter się przyspieszało wymieniając tylne koło zębate na
    mniejsze bo moc była wystarczająca do szybszej jazdy tyle że brakowało
    przełożenia.

    Natomiast nie wykluczone że te tanie skutery po prostu więcej niż 45km/h
    nie dadzą rady bo mają po prostu za słaby silnik, a wtedy się okaże że
    pod wiatr to już 35km/h, pod górę 25km/h, a jak siądzie ktoś kto ma
    100kg to się będzie musiał odpychać nogami.
    Fakt że kilka razy zdarzyło mi się rowerem dogonić i wyprzedzić na
    podjeździe pod ul. Wielkopolską w Gdyni (100m wysokości na 2km) skutery
    których kierowcy robili co mogli, ale nie było mocy.

  • 73. Data: 2010-04-03 22:03:46
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 03 Apr 2010 21:51:02 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Fakt że kilka razy zdarzyło mi się rowerem dogonić i wyprzedzić na
    > podjeździe pod ul. Wielkopolską w Gdyni (100m wysokości na 2km) skutery
    > których kierowcy robili co mogli, ale nie było mocy.

    Jesteś dobrym rowerzystą czy takim sobie?
    100m na 2 km to 5%. Ja to robię powiedzmy z prędkością 15-20 km/h (nie
    wiem dokładnie, musiałbym sprawdzić). Skutery były wolniejsze?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 74. Data: 2010-04-03 22:06:10
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    > Czy ten motorower ma sens? :)
    > http://www1.tesco.pl/promocje/gazetki/wyprz-6_316457
    69/index.php

    Szanse na zrobienie czegokolwiek z silnikiem za 1500 są praktycznie
    zerowe. Za 1500 zl kupisz dobry spalinowy model 1:10 na radio, na dobry
    skuter potrzeba pewnie conajmniej 5000zł.
    Dużo lepszym wyborem będzie kupno używanego w tej cenie

    Tomek

  • 75. Data: 2010-04-03 22:20:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    MadMan pisze:

    > Jesteś dobrym rowerzystą czy takim sobie?
    > 100m na 2 km to 5%. Ja to robię powiedzmy z prędkością 15-20 km/h (nie
    > wiem dokładnie, musiałbym sprawdzić). Skutery były wolniejsze?

    Mój rekord tego podjazdu to średnia prędkość 24km/h, ale to było w
    szczycie formy :)
    Jeżeli chodzi o skutery to tak - były dużo wolniejsze. Na oko jechały
    góra 15km/h.

  • 76. Data: 2010-04-03 23:26:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No tylko właśnie o to chodzi czy ten skuter w ogóle da radę te 45km/h.

    Jak już pisałem - bez trudu.
    Do licznikowych 60 km/h z moją masą na kanapie nawet (co w realu oznacza, że
    lekko przekracza swoje 45).

  • 77. Data: 2010-04-03 23:49:54
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Ja równiez zastanawiam się na kupnem tego skutera, który używać mam zamiar
    wyłącznie w celach rozrywkowych (w dzieciństwie jeżdziłem na motorowerach
    itp i sentyment pozostał;-).
    Jesli będzie się psuł, to w okresie gwarancji bedą mi go naprawiać (a w
    skrajnym przypadku nawet zwrócic kasę) i pod koniec gwarancji , jesli
    faktycznie to będzie nadmierne to z niewielką stratą go sprzedam. Podobnie
    postapię, jesli okaże się, że jego faktyczne osiągi są skrajnie kiepskie.
    Moim zdaniem w ten sposób mniej ryzykuję, niz kupujac w podobnej cenie, a
    nawet tańszy tzw. markowy, ale mocno używany pojazd.

    Przy okazji,- w ostatnich latach kupiłem w sumie 6 rowerów w supermarketach
    w cenach od ok 300 do ok 600,- . W ŻADNYM z nich (przy rekreacyjnym
    użytkowaniu) NIC złego nie działo się, nic nie psuło się (z wyjatkiem
    ułamanego pedału przy uderzeniu). Wszystkie jednak przeszły dośc dokładny
    przegląd zerowy, zarówno obowiazkowy, jak i mój osobisty;-).
    Osprzet miały całkowicie akceptowalny (np. przekładnie i przerzutki Shimano
    itp, wprawdzie popularne , ale jednak), a rama, obręcze, widelec itp. choć
    na pewno cięższe i toporniejsze niz w rowerach od 5 razy droższych były
    wystarczajaco solidne.
    A jak mi je kradli to zal był odpowiednio mniejszy... Po co płacic duzo
    więcej, skoro sprzęt tańszy zadawalająco spełnia oczekiwana funkcję.

    p47

  • 78. Data: 2010-04-04 00:00:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > itp i sentyment pozostał;-).
    > Jesli będzie się psuł, to w okresie gwarancji bedą mi go naprawiać

    Nie łudziłbym się.
    Koszt obowiązkowych przeglądów przekracza wartość gwarancji.
    A trzeba ich wykonać przynajmniej kilka w ciągu roku - ja miałem mieć
    pierwszy po 300 km.
    Za cenę przeglądu samochodu.
    Stwierdziłem że olej to sobie dzieciak sam wymieni i mam gdzieś ich
    gwarancję.
    Jak na razie nie żałuję - skuterek ma dwa lata i jeździ.
    Skorzystałem tylko z (damowej) poprawki przeglądu zerowego - Carrefour
    sprzedał mi skuterek totalnie niewyregulowany, po kilku dniach przestał
    odpalać, więz kazałem im go zawieść do serwisu, gdzie zrobili to porządnie.

  • 79. Data: 2010-04-04 00:40:55
    Od: "p47" <k...@w...pl>

> [...]
    > Koszt obowiązkowych przeglądów przekracza wartość gwarancji.
    > A trzeba ich wykonać przynajmniej kilka w ciągu roku - ja miałem mieć

    W ciągu 1 roku kilka obowiązkowych przeglądów??! Pewien jestes?

    p47

  • 80. Data: 2010-04-04 05:59:55
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Czy ten motorower ma sens? :)
    > http://www1.tesco.pl/promocje/gazetki/wyprz-6_316457
    69/index.php

    Ja w zeszlym roku kupilem podobnego syfka jako srodek transportu "po
    czesci" przy warsztacie (zeby nie wlazic w brudnych ciuchach do auta).
    Jezdzi bez klopotu, specjalnej radosci z jazdy nie ma, funkcje
    wspomagajace transport zapewnia, jka sie okazalo nawet lepiej niz
    sadzilem (miejscowosc wypoczynkowa, w sezonie nie ma gdzie blachy
    zaparkowac, a to pierdzikolko mozna postawic wszedzie).

    No i oszczednosci w paliwie. Samochodem 100km po miescie to ok 40-50zl,
    ta hulajnoga min. polowe z tego.

    MarcinJM