  • Data: 2019-06-03 23:04:00
    Temat: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-03 o 01:02, J.F. pisze:

    > od 0 do 15 - 16 stanow.
    >
    >> Dla 3 liczb 18
    >> Dla 4 liczb 19
    >
    > A coz to za glupoty.

    No to odpadam. Sznurka nie da się popchnąć.

    > Ale tam masz moc.
    > A wartosc probki cyfrowej okresla moc, czy napiecie?
    >
    > A jak sie przelicza napiecie na moc ... to wygluj sobie.
    >

    > P.S. Jest jeszcze taka wersja
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Sound_pressure#Sound_p
    ressure_level
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Ci%C5%9Bnienie_akustyc
    zne

    Poczytaj zatem linki jakie podałeś.

    Jest tam jak wół napisane, że słuch ludzki reaguje na ciśnienie
    akustyczne! A co je wytwarza? Moc głośnika. Przyłóż to samo napięcie do
    głośnika o małej i bardzo dużej rezystancji - porównaj głośność.

    Jak wół jest tam napisane, że 10 log 10 z ilorazu ciśnień!!!

    Serio tego nie widzisz?

    > Nie mam 24-bit sprzetu.
    > A mniejsze robilem.

    Zrób zatem porównanie 16 bitów vs 6.

    > Ale to jest szum ze zrodla, a nie kwantyzacji CD.

    Jasne, ale jestem miło zaskoczony, że go usłyszałeś bo jest szansa, że
    usłyszysz szum kwantyzacji, który bywa głośniejszy.

    > Troche za szybko zmieniaja.

    Żałuję, lecz znalazłem niestety tylko ten przykład w sieci.

    > Ale ja przeciez nie neguje, ze 8 bit slyszysz.

    Hę? To chyba jakieś nieporozumienie zaszło. Byłem przekonany w 100%, że
    twierdzisz iż szumu kwantyzacji nie da się usłyszeć na wzmacniaczu
    słabszym niż 1 gigawat ustawionym na maksa.

    > Tylko ciekaw jestem, czy naprawde te 16-bit slyszysz, ktore sa gdzies
    > na granicy slyszalnosci.

    Lubisz mantrować w kółko coś, co już wyjaśniłem 4 lub 5x. Więc po raz
    szósty. Z tego 16-bitowego nagrania przewijamy do fragmentu, gdzie jakiś
    flet, czy inny wąskopasmowy instrument gra na 4 bitach. I słuchamy czy
    jest modulowany szum, czy go nie ma. Modulowany - bo szum kwantyzacji
    pojawia się wraz dźwiękiem. Nie ma dźwięku - nie ma szumu kwantyzacji.

    Czy to słyszę? Jak cholera słyszę. I to nie przy 4rech ale już przy 8
    bitach zaczyna szumieć zauważalnie.

    > No chyba, ze ktos ma sprzet taki ze maksymalny sygnal to 100dB czy
    > wiecej ...

    Przy słuchaniu 70-80dB doskonale słyszę szum kwantyzacji przy cichych
    fragmentach (przy 16 bitach, z czego używanych <8).

    > -czy moglbym uslyszec szumy kwantyzacji 16-bit, czy wiatrak by je
    > zagluszyl,

    Może by je zagłuszył. Wiatraki w lapkach bywają bardzo głośne.

    > -czy ty moglbys je uslyszec w jadacym mercedesie :-)

    W jadącym aucie nie usłyszę tego raczej. Ale nie o tym jest mowa.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek