  • Data: 2019-06-07 15:00:08
    Temat: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-06-06 21:20, Marek S wrote:

    > Są tworzone jako demo, tego, co nam zabrano.

    Nie rozumiem. Przed chwila napisales, ze skompresowany dzwiek tego
    nie umozliwia. Czyli jednak umozliwia, tak? Skoro mozna umiejscowic
    to w przestrzeni czyli material spelnia swoj cel.

    > że co proszę? :-D Jest to wręcz kluczowy element słuchu, który pozwala
    > nam się orientować w przestrzeni! Osoby po utracie wzroku, bardzo szybko
    > uczą się z tego daru korzystać w pełni. W dodatku powyżej sam napisałeś
    > o tysiącach nagrań dowodzących właśnie tego!!! Niby skąd bierze się
    > rozpoznawalność? Z napisów gdzie patrzeć? :-D

    Rozmawiamy chyba o muzyce? W odsluchu muzyki jest to czynnik pomijalny.

    "There is extensive data that indicates that under normal listening
    conditions, with real music, even experienced listeners have great
    difficulty perceiving phase effects. To quote from a recent survey paper
    by a top engineer at Harman International, Dr. Floyd Toole: "It turns
    out that, within very generous tolerances, humans are insensitive to
    phase shifts. Under carefully contrived circumstances, special signals
    auditioned in anechoic conditions, or through headphones, people have
    heard slight differences. However, even these limited results have
    failed to provide clear evidence of a 'preference' for a lack of phase
    shift. When auditioned in real rooms, these differences disappear..""

    http://www.silcom.com/~aludwig/Phase_audibility.htm

    Poza tym tak jak wczesniej podalem, enkodery audio od dluzszego czasu
    posiadaja algorytmy ktore eliminuja ten czynnik.

    > Owszem, sam takie testy na zajęciach miałem i to prawda. Tyle tylko, że
    > do tego dochodzi jedna rzecz, której zapewne nie uwzględniasz: nagranie
    > zmasterowane pod gorszą jakość, po przegraniu na 24-bity kompletnie
    > niczego nie zyska. Nagranie zmasterowane pod 24-bity, po przegraniu na
    > gorszą jakość (nawet bezstratną) utworzy przepaść. Mam parę płyt, gdzie
    > obie wersje nagrań są dostępne. Jeśli bywasz w 3-mieście, to zapraszam.
    > Mogę się założyć, że ślepy i na wpół-głuchy test pozwoli dostrzec
    > przepaść w brzmieniu.

    A co do rzeczy ma tu czy byl mastering czy nie, skoro wiekszosc nagran
    na ktorych oparto ten test nie byla nawet remasterem? Mowa o przykladzie
    z realnego swiata, gdzie porownuje sie to samo nagranie w wersji
    stratnej i bez stratnej. Jak widac na podanym przykladzie, widac
    doskonale ze uczestnicy polegli na takim tescie i ciezko dobitniej
    udowodnic ze roznica jest zatem niedostrzegalna.

    --

    memento lorem ipsum