    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: NOM - co się z tym stało?
    Date: Wed, 2 Aug 2017 08:55:05 +0200

    HF5BS pisze:

    > 1. O ile przyjmuje, bo już np. ci od licznika prądowni nie przyjmują i
    > nawet, jak się ma wystarczającą gotówkę i wyraża natychmiastową gotowość
    > zapłaty tu i teraz, nie przyjmą i wyłączą.

    Całkowicie inna sytuacja. Istnieje bardzo porządna umowa na dostawę
    energii elektrycznej, a pan prądowniczy chodzi tylko odczytywać stan
    licznika. Zresztą teraz zamiast prądowniczego robią to często jakieś
    gieesemy, co jest bliższe tematyki tej grupy.

    > 2. Co kanar wpisze w pokwitowaniu? NN? A co wpisze szef kanarowi, jak
    > zobaczy na kopii NN? Może być NN? A bez pokwitowania to jak, skąd ma być
    > wiadomo, że oddaje do kasy tyle, ile wziął? (tak, wiem, że może wypisać
    > połowę, a drugą do kieszeni... No, ale na kogo wypisze, bo chyba musi
    > wypisać, np. choćby dlatego, że pasażer w Warszawie (w innych miastach
    > niekoniecznie) może jechać dalej tym samym pojazdem, na wystawionym
    > "mandacie" (bo formalnie, mandatem to nie jest).

    Mam z tym zerowe doświadczenia, ale sądzę, że jeśli ktoś powie, że nie
    ma dokumentów, ale ma ze sobą grajcary i gotowość do płacenia, to nie
    będzie ciągany po komisariatach celem identyfikacji. Może powiedzieć,
    że nazywa się Zdzisław Solipięta czy co tam chce. Tramwaj nie samolot,
    ZTM nie ma prawa przetwarzać danych osobowych na potrzeby wykonania
    przewozu, nazwisko potrzebne jest jedynie w celu ewentualnej windykacji.

    --
    Jarek