    From: kosmos <a...@u...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [NTG] Re: [OT] Re: Mały dobry .
    Date: Fri, 12 Oct 2018 15:58:05 +0200
    <ppo4bg$s67$3@node1.news.atman.pl> <ppo8sh$1eq$1@node1.news.atman.pl>
    <5bbfb64a$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <pppk11$95e$1@news.mixmin.net> <pppkkf$c45$1$Adam@news.chmurka.net>
    <5bc05e39$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <pppr2b$hd3$1@node1.news.atman.pl>
    <5bc07688$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <pppvtb$m94$1@node1.news.atman.pl>
    <5bc0a29b$0$489$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2018-10-12 o 15:33, Akarm pisze:

    > Zacznijmy od tego, że nie pisałem nigdy jakoby słowo "galeria" miało
    > tylko jedno znaczenie. Dość wyraźnie (przynajmniej dla ludzi czytających
    > ze zrozumieniem) napisałem, że prostaczkom "galeria" kojarzy się
    > wyłącznie z centrami handlowymi, w których galerii nie uświadczysz żadnej.

    Aa, teraz chyba zaczynam lepiej rozumieć - jak ktoś patrzy z innej
    perspektywy niż Twoja, to jest prostaczkiem.

    > Naturalne jest, że jeśli wybieram się do galerii, to chodzi o sztukę.
    > Przecież, gdybym miał na myśli miejsce w teatrze, to i tak wybierałbym
    > się do teatru. Jeśli miałbym chęć na zakupy w "krytym pasażu o
    > przeznaczeniu handlowym, łączącym dwie ulice" to wybierałbym się na
    > zakupy, ewentualnie do centrum handlowego, ale nie do galerii!

    Tu ewidentnie jest między nami różnica - gdy ktoś mi mówi, że się
    wybiera do galerii, to ja domyślam się o jaką galerię chodzi z kontekstu
    całej wypowiedzi. U Ciebie działa to najwyraźniej trochę inaczej, może
    rzeczywiście Twoi znajomi i rodzina częściej podziwiają sztukę niż robią
    zakupy i galeria handlowa to ostatnie co Ci przyjdzie do głowy.

    > Z porównaniami nie bardzo trafiłeś. To tak, jakby ktoś idąc do kościoła,
    > mówił że idzie na pieśni. Pewnie w definicji pieśni też jest pieśń
    > kościelna.
    > Chyba już więcej nie muszę wyjaśniać?

    Słowa kościół i pieśń są różne i mają różne znaczenia, słowa których ja
    użyłem są takie same, a znaczeń mają więcej niż jedno. Obawiam się, że
    to raczej Twoje porównanie jest nietrafione.
    Nie pojmuję, dlaczego tak ciężko Ci zaakceptować publicznie fakt, że
    słowa miewają różne znaczenia (bo jestem przekonany, że prywatnie takich
    problemów nie masz)? W swoich wypowiedziach - nie tylko w tym wątku -
    często piętnujesz błędy językowe, i o ile sama idea jest dla mnie ok
    (sam staram się wyrażać poprawną polszczyzną) to forma już raczej nie. W
    tym przypadku ("galeria") nie masz racji i tyle.