  • Data: 2019-05-09 19:17:05
    Temat: Re: NURD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message
    news:5cd452f9$0$519$65785112@news.neostrada.pl...

    > No oczywiście - ale jak sam słusznie zauważasz, ilość obywateli się kurczy
    > ilość pieszych wsród obywateli też (skoro ilość samochodów rośnie, a nie
    > można być w tym samym czasie kierowcą lib paxem i pieszym), a ilość
    > wypadków rośnie.

    Ależ można być jednocześnie pieszym i kierowcom i pasażerem!
    Robisz dosyć poważny błąd, nie wiem czemu...
    W końcu dane są za okres roku, a więc w czasie danego roku
    każdy z nas jest JEDNOCZEŚNIE kierowcą jak i pieszym.
    Ja każdego dnia jestem kierowcą i jednocześnie pieszym dochodząc
    do parkingu, a dni w każdym roku jest ponad 350...

    > Przede wszystkim jedyny trend jaki widać, to że doszliśmy do linni w miarę
    > poziomej (z lekkimi odchyleniami w granicach błędu statystycznego).
    >
    > A "normalizowanie" danych to zabieg statystyczny - jak wiadomo statystyka
    > to wielkie kłamstwo - zależnie co chcesz uzyskać mogę ci tak
    > "znormalizować dane", że najbezpieczniejszym środkiem transportu będzie
    > albo samolot albo winda - co tam zamawiający opracowanie sobie życzy:P

    Prezentowanie danych jako dowód na porównanie czegoś go czegoś
    bez poddania ich wcześniejszej normalizacji to jeszcze większe kłamstwo.