    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NURD
    Date: Thu, 9 May 2019 20:31:45 -0500

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message
    news:5cd46cb9$0$518$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jednocześnie? No chyba jako kierowca hulajnogi;)

    Tak, jednocześnie - bo jednoczesność wyrażasz w czasie za który
    robisz zestawienie danych. Ta sama osoba może jednocześnie
    być policzona w obu kolumnach: jako kierowca i jako pieszy...
    W szczególnym przypadku ta sama osoba może mieć wypadek
    w roku 2018 na pasach jako pieszy i ta sama osoba może kogoś
    potrącić na pasach jadąc autem jako kierowca... Jednocześnie
    znaczy w tym przypadku w roku 2018 - rozumiesz to?

    > Ale skoro przybywa samochodów (czyli więcej czasu spędzamy w autach)
    > to w _tym_samym_czasie_ ubywa pieszych.

    Jeśli przybywa samochodów to niekoniecznie spędzamy więcej
    czasu w autach ani nie znaczy to wcale że ubywa pieszych...

    > Ale jakbyś nie miał samochodu to byłbyś dłużej pieszym (statystycznie), a
    > od czasu i butokilometrów statystycznie zmienia się odpowiednio
    > prawdopodobieństwo wypadku:P

    Tu się zgadzamy. Ale mając samochód mogę być pieszym lub
    kierowcą i tego Twojeg statystyki nie uchwycą w którym roku
    jestem częściej kierowcą a w którym częściej pieszym.

    > No więc zwykło się podawać ilość wypadków z udziałem pieszych podawać na
    > tysiąc mieszkańców. Ilość mieszkańców spada, a ty chcesz normalizować do
    > ilości samochodów czyli na odwrót (zresztą dane są z dupy, bo z cepiku).

    No widzisz - czyli jednak na 1000 mieszkańców. Czyli dobry przykład
    podałem porównując Niemcy i Słowację. A to, że liczba wypadków na
    pasach ZALEŻY od liczby samochodów jest bezdyskusyjne. Wystarczy
    zastanowić się ile byłoby wypadków na pasach gdyby nie było samochodów.