  • 151. Data: 2010-03-10 23:48:29
    Temat: Re: Na Majke...
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    Kokos pisze:
    > Użytkownik "Piotr Dmochowski" <i...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hn5cr3$i9o$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > i myślisz ze to prawda ze oni tacy biedni?;)

    Biedni na pewno nie są :)
    Nie jestem analitykiem finansowym, sprawdziłem tylko raporty publikowane
    dla akcjonariuszy. Wygląda na to że starali się utrzymać zyski w
    okolicach 20% wpływów. A spadek wpływów o 11 procent przy nie
    zmienionych kosztach to spadek zysku o ponad połowę. Czyli musieli ciąć
    koszty. A że nie wszystko da się na szybko obciąć (spłata kredytów,
    koszty infrastruktury, licencje) i zarząd też sobie krzywdy nie zrobi,
    więc tam gdzie można tnie się "do kości". Jeżeli naprawdę sami robią
    produkcję (a nie zlecili tego na zewnątrz) to może tak być że pilnują
    każdej duperli i są potem takie historie jak z telefonem (ciekawe
    dlaczego nie wzięli np. jakiegoś zepsutego zupełnie bez wartości).
    Zresztą temat "oszczędzania" i "cięcia kosztów" w firmach to osobny
    temat i wiele dziwnych historii można tu opowiedzieć.
    Tak czy inaczej w TVN nie da się zrobić takich lodów jak w TVP (a propos
    "Misia") bo ta firma ma zarabiać a nie dawać zarobić innym.
    Słyszałem za to ciekawą historię jak w TVP można zarobić na produkowaniu
    programów. Do pierwszego odcinka robimy dekoracje ze sklejki. Wpisujemy
    że użyliśmy np. mahoniu i wpisujemy odpowiednią cenę. Ale to zbyt proste
    i mało ambitne. Chowamy wszystko do magazynu i piszemy że dekoracje
    uległy zniszczeniu. A potem do drugiego odcinka programu "robimy"
    wszystko "od nowa" i znowu wszystko ulega "zniszczeniu".

    Piotrek

  • 152. Data: 2010-03-15 18:25:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Dmochowski wrote:

> [...]
    > i piszemy że dekoracje uległy zniszczeniu. A potem do drugiego
    > odcinka programu "robimy" wszystko "od nowa" i znowu wszystko ulega

    + zatrudniamy stada asystentów i pomocników niewiadomo od czego ze stawkami
    z kosmosu.

    wiem bo miałem kolegę którego tatuś wciągnął do TV Kraków, kolega puszczał
    napisy i dostawa za każdy program stawkę jak dla artysty. W TVP każdy
    gówniany pomocnik jechał na chorych z d... wyjętych stawkach.

    pomijamy taki standard jak zlecanie realizacji firmom zewnętrznym które
    robiły wszystko na sprzęcie telewizji.

    i potem sie dziwić że Polski Radio Tv ledwo zipie.

  • 153. Data: 2010-03-15 18:27:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > czasem wręcz kretyńsko, większość i myśląca mniejszość. I jak każdy
    > ustrój, ten miał swoje wady i zalety. Zalet wyjątkowo mało, ale do
    > nich należało np. odgórne, masowe odchamianie za pomocą mediów.
    > Niestety, zgodnie z tym co należało przewidzieć, mało skuteczne, bo
    > to właśnie przedstawiciele owej populacji są dziś głównym odbiorcą
    > medialnej papki.
    > Jednakże chcąc posłuchać lub oglądnąć dziś coś wartościowego rodzimej
    > produkcji muszę zaczerpnąć z owego mało chlubnego okresu historii.
    > Współcześnie też coś tam powstaje, ale znacznie, znacznie mniej.

    No i niestety ale w tzw komunie ludzie często tworzyli różne rzeczy dla
    przyjemności stąd spotykało sie naprawdę dobre programy. Jeśli jedynym
    sposobem oceny wartości dzieła jest zarobek na nim to niestety będą
    powstawały tylko gnioty dla hołoty.