  • 41. Data: 2024-03-13 23:16:03
    Temat: Re: Na lewo patrz!
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Na tym konkretnym skrzyżowaniu lewą stronę miała jak na patelni. Nawet
    > nogi z gazu nie musiała zdejmować a tylko obserwować 180°, a ona
    > widziała tylko 60°. ?

    Gówno wiesz co widziała i z jaką prędkością jechał tirman

    Nie miała obowiązku spodziewać się UFO. Miała swój odcinek
    bezkolizyjnego pasa ograniczonego liniami ciągłymi.

    Po to się buduje takie drogi aby ruch był płynny i bardziej ekologiczny ;-)

    Swój obowiązek wykonała

  • 42. Data: 2024-03-14 01:11:31
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 13.03.2024 o 16:16, nadir pisze:

    > Przecież qrwa jechała po swoim pasie, komu ma ustępować?

    No po swoim, ale bez pierwszeństwa. Na skrzyżowaniach tak bywa.

    > Samochód stoi jak na tym obrazku i ma zamiar skręcić w lewo.
    > https://ibb.co/GJNFTG0
    >
    > Kto i na jakiej postawie ma *prawo* wjebać się w niego ciężarówką?

    Jakaś inna sytuacja moim zdaniem.

  • 43. Data: 2024-03-14 01:21:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 13.03.2024 o 23:16, _Master_ pisze:

    > Gówno wiesz co widziała i z jaką prędkością jechał tirman
    >
    > Nie miała obowiązku spodziewać się UFO. Miała swój odcinek
    > bezkolizyjnego pasa ograniczonego liniami ciągłymi.

    Miała 'ustąp pierwszeństwa' więc wcale nie był bezkolizyjny. Musiała
    ustępować tym na lewym.

    > Po to się buduje takie drogi aby ruch był płynny i bardziej ekologiczny ;-)
    >
    > Swój obowiązek wykonała

    Rozważ to jeszcze raz.

  • 44. Data: 2024-03-14 01:27:34
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 13.03.2024 o 22:25, _Master_ pisze:

    > Miała KURWA ustąpić jak będzie zmieniała pas SWÓJ pas OGRANICZONY
    > liniami ciągłymi (w miejscu zdarzenia) na inny

    No właśnie nie, miała ustąpić komuś, kto chciałby wjechać na pas, którym
    chciała jechać. Ten znak 'ustąp pierwszeństwa' wcale nie ma jakiegoś
    szczególnego znaczenia, które działa tylko gdy pasy są zasypane śniegiem.

  • 45. Data: 2024-03-14 06:33:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Dlatego jej bym dał 35% a jemu 65% winy. :)

    A jej za co?
    Za jechanie swoim pasem rozbiegowym?

  • 46. Data: 2024-03-14 07:22:49
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 14.03.2024 o 01:21, io pisze:

    > Miała 'ustąp pierwszeństwa' więc wcale nie był bezkolizyjny. Musiała
    > ustępować tym na lewym.

    W miejscu do którego dojechała były linie ciągłe i nie musiała nic
    nikomu ustępować

    Jeśli jakiś gooowno prawnik wyciągnie Twój argument w sądzie to powinien
    być ukarany za obrazę tego sądu i zdrowego rozsądku

    A Ty się szykuj na chłostę na placu manewrowym ;-) za bodnaryzację prawa ;-)

  • 47. Data: 2024-03-14 07:30:46
    Od: _Master_ <...@...pl>

    PS. Setki a jeśli nie tysiące razy w życiu pokonywałem takie odcinki.
    Rozglądanie i ostrożność to jedno a przewidywanie że tirman coś
    odpierdoli to zupełnie INNA SPRAWA. Jedziesz już prawo skos. W lusterku
    tira nie masz. Samochody jadą Ty też jedziesz. Masz za zadanie zmienić
    pas na końcu tej rozbiegówki ustępując pierwszeństwa.

    Tylko tyle i aż tyle.

  • 48. Data: 2024-03-14 07:31:37
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 14.03.2024 o 01:11, io pisze:
    > No po swoim, ale bez pierwszeństwa. Na skrzyżowaniach tak bywa.

    w tym miejscu jej pas był oddzielony liniami ciągłymi

  • 49. Data: 2024-03-14 07:40:12
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 14.03.2024 o 01:27, io pisze:
    > które działa tylko gdy pasy są zasypane śniegiem.

    Co Wy z tym śniegiem?

    Może jakby był tam snieg to tirman nie trafiłby w pas bo jego manewr
    okazał się specyficzny bo chciał zjechać w zjazd ale się rozmyslił i
    pojechał w miejsce "wjazdowe" Rzadko ale się zdarza. Może wtedy przy tym
    śniegu i taj jadąc tam wolno a tir przecież też musiałby jechać WOLNO
    zauważylibyśmy się i nie doszłoby do kolizji.
    Inne warunki nie widać pasów. Wolniejsza jazda BO ŚNIEG...

    OD KURWY NĘDZY TAM NIE BYŁO ŚNIEGU a pasy dokładnie pokazywały którędy
    jechać a tirman nie widać na filmie czy zwolnił, czy próbował hamować.

    A gdyby dostał udaru i Tir jechał bezwładnie w taki właśnie sposób to ta
    pani też by była winna?

  • 50. Data: 2024-03-14 08:01:14
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Według mnie powinna spojrzeć w lewo. A może nie?
    > https://youtu.be/4OJg5s9ACwc?si=5Kv4Nt3aewnwbuFm

    Powinna.
    Ale są różne zdania, w zależności od sposobu pojmowania świata. Poniżej
    fragment dyskusji na Facebooku:
    - Dopóki jest linia ciągła na pasie rozbiegowym kierowca dojeżdża do
    miejsca gdzie znak ustąp pierwszeństwa zaczyna obowiązywać. Ustąp
    pierwszeństwa zaczyna działać jak linia staje się przerywaną.
    - Aha, kierowca osobowego samochodu cały czas jechał drogą z
    pierwszeństwem?
    - Nie drogą która dopiero za parę metrów stanie się podporządkowaną.
    - Aha, jechał cały czas drogą z pierwszeństwem, która za parę metrów
    stanie się podporządkowaną.
    - Miejsce kolizji nie było prawnie skrzyżowaniem. Gdzie możemy
    rozpatrywać pierwszeństwo podporządkowanie pojazdów.
    - Aha, czyli to ciężarówka jechała drogą podporządkowaną, a osobowy
    drogą z pierwszeństwem, która za parę metrów stanie się drogą
    podporządkowaną? A na dokładkę, to tam nie ma żadnego skrzyżowania.
    Wyjaśnienie rewelacyjne.

    --
    -
    Akarm