    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 24 Oct 2016 09:43:08 -0700 (PDT)
    <580773f9$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5809e86a$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <580dcb45$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <580e159e$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Na razie zabawka
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 października 2016 23:07:27 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Radia w latach 60-tych pokazuja ze taki przemysl tam mieli.

    Te które Europa miała 20 lat wcześniej. Ktoś po prostu zaczął trzaskać taniej to co
    inni robili, w kraju gdzie nie było żadnej ochrony patentowej.

    > I nie nalezy tego porownywac z latami 201x - gdy to oni wyznaczaja
    > standardy.

    Dopiero zaczynają próbować, a uczą się głównie na błędach, więc bolesna ta nauka.
    Samsung władował olbrzymie pieniądze w rozwój swojego ARM-a, okazuje się że nie jest
    ani o jotę lepszy od konkurencji, więc do Galaxy 7 ładuje... konkurencyjny procesor,
    bo swoim nie jest w stanie z nim konkurować. To znaczy konkuruje, ale w Korei.
    Stanach nie. W motoryzacji też nie widzę jakichś przełomowych innowacji. W przemyśle
    okrętowym- ani trochę. Matriały, techniki wytwarzania- wszystko solidne, dobrej
    jakości, ale nic przełomowego. Korea jest w tej chwili w samym środku debaty w co tu
    teraz zainwestować, jaką gałąź przemysłu wzmocnić (interwencjonizm rządu jest
    potrzebny, bo oni choć mają fiftylion startupów, to sami nie wierzą w ich
    powodzenie), a to może druk 3D, a to może inteligentne domowe roboty, a to jeszcze
    jakieś tam pomysły.

    > No ale wyznaczaja dzieki umiejetnemu rozwojowi oraz tej taniej sile
    > roboczej w 50 lat temu.
    >
    > Choc z tym rozwojem ... juz nie jestem taki pewny, czy umiejetny :-)

    > Obudowa ta sama, to czemu pudelko zmieniac :-)

    > Byc moze. A moze odwrotnie - rynek koreanski ciagle sie tym podnieca,
    > wiec moze byc drozej.

    To amerykanie robią filmy w 3D.

    > A zylowanie niekoniecznie - w srodku moze byc dokladnie to samo, tylko
    > inny program.

    Oczywiście, sprzęt ten sam. Komunikacja z okularami na BT, tym samym co z pilotem,
    telefonem i głośnikami.

    > Bez opcji 3D.
    > A jak sie Amerykanom 3D spodoba - to zaplaca po raz drugi :-)

    > Niestety, nie mamy danych, ale tak mi sie wydaje, ze jak sie grzebie w
    > g* i sadzi ryz, a po 20 latach samochod ma w zasiegu reki, to jednak
    > postep byl.
    > I mowie o 20 wieku, a nie o ostatnich 20 latach.

    Wiesz, ja rozmawiam z Koreańczykami jak z normalnymi ludźmi, a nie jak Ty ze mną na
    usenecie. Nie pytam ich jakie mają dane żeby udowodnić to co mówią. No i widzę
    miasta, gdzie ani jedno drzewo nie jest na trawniku czy w parku grubsze niż tak na
    20-30 lat. Znaczy wcześniej tu nic nie było. W Kopenhadze mieszkałem w bloku
    stuletnim, w Szwecji- pięćdziesięcioletnim, w Anglii akurat w nówce nieśmiganej, ale
    chodziłem do pubu osiemsetletniego, w Polsce wychowałem się w kamienicy
    stupięćdziesięcioletniej. W Korei nie ma takich budynków. Jak było ich stać to
    wyburzyli wszystko i postawili nowe. I to był bardzo nagły, szybki i intensywny
    proces.

    > A coz ja na to poradze - trzeba sie przyzwyczaic :-)
    >
    > No, jeszcze mozna rewolucje zrobic - ale koniecznie sekretarzem KC
    > zostac :-)

    No właśnie próbuję Ci pokazać że wystarczy zacząć głosować na odpowiedzialnych ludzi
    i patrzeć jak nagle dobrobyt rośnie.

    > Praca jednego konstruktora zaspokoi wiecej ludzi.
    > No chyba, ze modne sie stana konstrukcje na zamowienie.

    Nie, bo ktoś musi wymyśleć jak zrobić materiały, jak je łączyć, formować, obrabiać i
    tak dalej. Ja nie mam zaczarowanego ołówka, ja mam fabrykę.

    > I tu wraca poprzedni akapit - niby taki bogaty kraj, a robic trzeba.
    > I co zarobisz, to wydasz. Takie "lepiej" :-)

    Nie słuchasz. Malkontencja. Było gorzej, jest lepiej. A będzie jeszcze lepiej, bo nie
    ma powodu żeby nie było.

    > No i poszly na przetop. Na nowe samochody ... dla europejczykow :-)

    125 się na klasyka nadaje i proszę bardzo, jest. Albo w Indiach Hindustan Ambassador.
    A w Korei nic.

    > W kraju, do ktorego sie sprowadza kilkunastoletnie samochody z Europy,
    > to troche dziwne, ze inne kilkunastoletnie samochody trafily na
    > smietnik.
    >
    > A to w miare przyzwoite samochody byly, chyba nie przerdzewialy jak
    > fordy.
    >
    > Moze wlasciciele sa zadowoleni i wcale nie zamierzaja sprzedawac ?
    > Moze sprzedali Rosjanom/Ukraincom/Rumunom ?
    >
    > A moze jednak pare ostatnich lipcow wyslalo je na smietnik ? Auto bez
    > klimy to nie auto :-)

    W Korei nie ma samochodów bez klimy. To samo jedzie do Europy i nagle da się sprzedać
    bez.

    > Moze w jednych butach caly rok, ale glodu nie bylo.
    > Szynki do chleba moze i brakowalo, ale chleba nie.

    W 1945 brakowało.

    > Wyzywil przed wojna, to czemu nie mialby po wojnie ?
    > Owszem - terenu ubylo, ale ludzi tez ubylo.

    Jak na gospodarstwie nie było połowy mężczyzn, konia, krów, maszyn, paliwa do nich,
    to jak miał wyżywić? A jeszcze musiał czekać kilka lat na rozminowanie pola.

    > Jesli chcesz podyskutowac, to raczej o tym jaka bedzie przyszlosci i
    > produkcja zywnosci jak sie ropa skonczy.
    > Skoncza sie nawozy i traktory i trzeba bedzie wrocic do sredniowiecza
    > ?

    Dopisz jeszcze że słońce zgaśnie. Bzdura kompletna.

    > Paszporty maja, jezdza sobie po swiecie, internety maja, prywatne
    > fabryki maja, moze tylko trzeba troche uwazac co sie pisze i co spiewa

    Ta szajka która jest u władzy wprowadziła embargo na żywność z Polski i reszty
    Europy, bo niedługo wcześniej nakupiła ogromne obszary ziemi i pobudowała sobie
    jebitne kołchozy. Trzepią teraz niewyobrażalną kasę na bardzo dziadowskim żarciu,
    konkurencji nie mają przecież, a naród kupi wszystko. Pisały o tym wszystkie
    opozycyjne portale internetowe, rzecz jasna zablokowane na terytorium RF.