    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <580773f9$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5809e86a$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <580dcb45$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <580e159e$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    Subject: Re: Na razie zabawka
    Date: Mon, 24 Oct 2016 19:49:30 +0200

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    W dniu poniedziałek, 24 października 2016 23:07:27 UTC+9 użytkownik
    J.F. napisał:
    >Te które Europa miała 20 lat wcześniej. Ktoś po prostu zaczął
    >trzaskać taniej to co inni robili, w kraju gdzie nie było żadnej
    >ochrony patentowej.

    Ale radia, a nie np furmanki czy uprzeze dla wolow.

    >Dopiero zaczynają próbować, a uczą się głównie na błędach, więc
    >bolesna ta nauka.
    >Samsung władował olbrzymie pieniądze w rozwój swojego ARM-a,
    >okazuje się że nie jest ani o jotę lepszy od konkurencji, więc do
    >Galaxy 7 ładuje... konkurencyjny procesor, bo swoim nie jest w stanie
    >z nim konkurować.

    A to nie wiem ... ale Samsung robi procesory dla Apple do iphone.

    >To znaczy konkuruje, ale w Korei. Stanach nie.
    >W motoryzacji też nie widzę jakichś przełomowych innowacji.

    W motoryzacji nie, ale w miedzyczasie Samsung stal sie liderem w
    produkcji DRAM, teraz np wdraza proces 10nm.
    Matryce LCD do telewizorow Koreanczycy tez robia sami.
    Teraz robia tez matryce AMOLED.

    >Oczywiście, sprzęt ten sam. Komunikacja z okularami na BT, tym samym
    >co z pilotem, telefonem i głośnikami.

    No to cos mysle, ze o to chodzi :-)

    >Wiesz, ja rozmawiam z Koreańczykami jak z normalnymi ludźmi, a nie
    >jak Ty ze mną na usenecie.
    >Nie pytam ich jakie mają dane żeby udowodnić to co mówią.
    >No i widzę miasta, gdzie ani jedno drzewo nie jest na trawniku czy w
    >parku grubsze niż tak na 20-30 lat.
    >Znaczy wcześniej tu nic nie było. W Kopenhadze mieszkałem w bloku
    >stuletnim, w Szwecji- pięćdziesięcioletnim,
    >w Anglii akurat w nówce nieśmiganej, ale chodziłem do pubu
    >osiemsetletniego,
    >w Polsce wychowałem się w kamienicy stupięćdziesięcioletniej.

    A ja akurat sie wychowalem w nowce sztuce. I dookola byly same nowki
    sztuki, bo to nowe osiedle.
    Ot, miasto sie rozroslo.
    Oczywiscie gdzies tam dalej, tzn blizej centrum sa i starsze budynki.
    Ale niektore takie stuletnie sie wyburza, bo nie przetrwaly proby
    czasu i powodzi.

    > W Korei nie ma takich budynków. Jak było ich stać to wyburzyli
    > wszystko i postawili nowe. I to był bardzo nagły, szybki i
    > intensywny proces.

    A co to za miasto ?
    I w calym miescie nie ma budynku starszego niz 30 lat ?

    http://koreanhistory.info/japan.htm
    http://koreanhistory.info/park.htm

    Troche budynkow mieli ... ale ze wiele innych nie przetrwalo, to sie
    nie dziwie :-)
    A tam nie byly w modzie te tradycyjne japonskie domy z papieru ?

    >No właśnie próbuję Ci pokazać że wystarczy zacząć głosować na
    >odpowiedzialnych ludzi i patrzeć jak nagle dobrobyt rośnie.

    Nie da rady. Musisz robic.
    Przynajmniej do czasu rozwoju robotyzacji :-)

    >Nie, bo ktoś musi wymyśleć jak zrobić materiały, jak je łączyć,
    >formować, obrabiać i tak dalej. Ja nie mam zaczarowanego ołówka, ja
    >mam fabrykę.

    A w tej fabryce setke konstruktorow i 500 robotow a nie setke
    konstruktorow i 3000 robotnikow ...

    >125 się na klasyka nadaje i proszę bardzo, jest.

    A jest. Ciekawe ile bym sie w kraju doliczyl obecnie - setki, tysiace
    ?
    Nawet niedawno jednego widzialem ... niestety, przydzwonil w autobus i
    pewnie skonczy w hucie.

    > Albo w Indiach Hindustan Ambassador. A w Korei nic.

    Moze po prostu nie zwrociles uwagi.
    Jesli to sa tysiace na caly kraj, to trzeba sie dobrze rozgladac.

    >W Korei nie ma samochodów bez klimy. To samo jedzie do Europy i nagle
    >da się sprzedać bez.

    Kwestia klimatu. Wszak jeszcze 30, nawet 20 lat temu klima w Europie
    byla rzadkoscia.
    A jesli twierdzisz, ze wtedy dopiero sie zaczal dobrobyt w Korei, to
    wczesniej pewnie tez mieli bez klimy :-)

    Tymczasem jednak w Polsce wszystkie oferowane modele Kia Ceed maja
    klime w standardzie.

    W tanszej Picanto juz nie wszystkie.

    >W 1945 brakowało.

    Rok 45 dosc szczegolny. Jedni zabieraja i pala, drudzy kaza sie
    pakowac, na siew tez moglo nie byc warunkow ...

    >Dopisz jeszcze że słońce zgaśnie. Bzdura kompletna.

    Poczekamy, zobaczymy. Taki ekstensywny styl zycia bedzie sie musial
    skonczyc.

    >Ta szajka która jest u władzy wprowadziła embargo na żywność z Polski
    >i reszty Europy, bo niedługo wcześniej nakupiła ogromne obszary ziemi
    >pobudowała sobie jebitne kołchozy. Trzepią teraz niewyobrażalną kasę
    >na bardzo dziadowskim żarciu, konkurencji nie mają przecież, a naród
    >kupi
    >wszystko. Pisały o tym wszystkie opozycyjne portale internetowe,
    >rzecz jasna zablokowane na terytorium RF.

    Ja tam raczej slyszalem, jak to sobie radza obchodzac embarga.
    A prawde mowiac ... przy tej ilosci ziemii, ktora w Rosji jest, to
    dziwne, aby zywnosc importowali. Musialo sie kiedys skonczyc.

    A czy zarcie takie dziadowskie ... no moze jeszcze sie nie dorobili
    dobrych rzezni i spichlerzy, ale sie dorobia.
    A potem sie dorobia polepszaczy zywnosci i beda wspominac te dobre
    tradycyjne kielbasy.
    Czy polskie kielbasy to nie wiem, bo nie eksportujemy do nich chyba
    lepszego zarcia niz na krajowy rynek ?

    J.