  • Data: 2020-05-28 11:37:15
    Temat: Re: Nagły atak spawacza
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-05-27 o 23:11 +0200, zhbick napisał:

    > Też to samo ostatnio zauważyłem :) Backupy ważnych danych robione na
    > HDD przeżyły w 25% (na każde cztery dyski, trzy zdechły od leżenia w
    > szufladzie:

    Nieużywane dyski twarde też mi popadały, ale akurat nie trzymałem na
    nich żadnych danych - 20 lat temu intensywnie nagrywałem wszystko na CD.

    > a CD o dziwo w większości przeżyły (Verbatimy, BASF, ale też no name
    > - z tym, że 20 lat temu wszystko nagrywałem na min prędkości)

    Ja nagrywałem chyba na maksymalnej możliwej, wygląda na to że dużo
    zależy od marki. Używałem wówczas samych tanich paździochów, i tylko
    jedna "marka" nie przeżyła próby czasu (wspomniana wcześniej "quixo").
    Resztę dało się odczytać: Platinum, Dysan, Akoss, Eron, TDK...
    Wszystkie CD trzymałem w takim dużym klaserze z plastykopodobnego
    materiału.

    Co ciekawsze: mam jeszcze dyskietki 5.25" z początku lat
    dziewięćdziesiątych. Jakieś gry i mody z trackerów. Też działają!

    Teraz to przerzucam wszystko na płyty Blueray, ciekawe czy pożyją
    równie długo... Producent twierdzi, że powinny trzymać dane "kilkaset
    lat". Zobaczymy - jeśli za 20 lat będzie w ogóle na czym je odczytać.

    Mateusz