  • Data: 2019-08-06 15:45:59
    Temat: Re: "Najbardziej imponujący kod, jaki widziałem"
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2019 15:32:26 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:

> [...]
    przydługawy artykuł (czy może raczej "małą książkę"?) objaśniający technikę Friedmana
    i Byrda "uruchamiania ewaluatora od tyłu".

    the-most-impressive-code-youve-seen/answer/Panicz-Go
    dek

    mi się ciekawe, więc jeśli ktoś tu ma jakieś swoje obserwacje na ten temat, z chęcią
    bym się dowiedział.

    > Daję namiar:
    > https://scholarworks.iu.edu/dspace/bitstream/handle/
    2022/8777/Byrd_indiana_0093A_10344.pdf

    > "Relational Programming in miniKanren:Techniques, Applications,
    > andImplementations"

    Posiłkowałem się tym, zwłaszcza przy obsłudze więzów.
    Inne źródło to artykuł Friedmanna i Hemanna o minimalistycznej wersji minikanrena
    zwanej "microkanren" (albo uKanren):

    http://webyrd.net/scheme-2013/papers/HemannMuKanren2
    013.pdf

    Ale jeśli ktoś ma za małą motywację do czytania, to jest też film warsztatowy:

    https://www.youtube.com/watch?v=0FwIwewHC3o

    Przyznam też, że pomocna była dla mnie lektura źródeł microkanrena w Haskellu (dzięki
    systemowi typów rozumiało mi się to dużo lepiej, niż implementację w Scheme):
    https://gist.github.com/msullivan/4223fd47991acbe045
    ec

    ale moja implementacja różni się na kilka istotnych sposobów od miniKanrena, bo
    mieliśmy inne priorytety - im zależało na przenośności i integrowalności ich języka w
    różnych środowiskach (i w pewnej mierze na wydajności), a mnie na czytelności języka
    i łatwości prezentacji