eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaNapęd pneumatyczny posuwisto zwrotny › Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
    !goblin.stu.neva.ru!feeds.phibee-telecom.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nnt
    p.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.
    news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <r6c5c9$7gl$1$Jacek@news.chmurka.net> <r6c8jb$oh3$1@gioia.aioe.org>
    <3...@g...com>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <r7022j$lqs$1$Jacek@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1xwuld10vy310.194s6yxamfbt1$.dlg@40tude.net>
    <5e956da0$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5e956da0$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Date: Tue, 14 Apr 2020 10:34:57 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 52
    Message-ID: <5e9575b1$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.98.184
    X-Trace: 1586853297 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17364 83.26.98.184:60657
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:44161
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5e956da0$0$17360$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2020-04-14 o 02:24, J.F. pisze:
    >>> Lokomotywa jest marnym punktem odniesienia, a bezwładność nie ma
    >>> tu nic do rzeczy. Tysiące takich pneumatycznych siłowników w wielu
    >>> instalacjach na całym świecie porusza się wte i nazad -- i ani
    >>> myśli
    >>> zatrzymać się bez przyczyny w położeniu pół na pół.
    >
    >> Bo sa sterowane rozbudowanym ukladem, czesto elektrycznym.
    >
    >> Najprostszy przyklad masz w samochodzie - serwo wspomagania
    >> hamulcow,
    >> no wlasnie - serwo, nie oscylator hamulcowy.
    >
    >> Rysunek Konrada w zasadzie nie zawiera zadnego rozwiazania.

    >Ciekawe jak sobie radzili w silnikach parowych, gdy suwak stanął w
    >połowie?
    >W silnikach spalinowych są rozruszniki, a parowych?

    Zdaje sie, ze korbowody po obu stronach byly przekrecone.
    Ale to raczej nie na polowe suwaka - bo to mozna jednym zaworem
    recznym zrobic, tylko jak tlok i korbowod osiagnie skrajna pozycje i
    jakos trzeba kolo obrocic.

    Tam chyba jeszcze jedna sprawa byla - trzeba wpuscic porcje pary, po
    czym zamknac doplyw i pozwolic jej sie rozprezyc.

    >> Trzeba to zrobic np tak jak WM narysowal - a i tam, jak
    >> bezwladnosci
    >> zabraknie, to stanie w polowie zmiany, bo odetnie sterowanie
    >> cylindra.

    >Można mój schemat rozbudować o dodatkowy element, by uniknąć takiej
    >sytuacji.
    >Tylko czy warto mnożyć koszty, gdy awaria zdarza się rzadko?

    >Działanie dodatkowego elementu.
    >Tłok tylko naciąga sprężynę działającą na wajchę, ale jej nie
    >przestawia.
    >Dopiero gdy tłok osiągnie skrajne położenie, zwalniana jest blokada i
    >sprężyna przestawia wajchę i ją ponownie blokuje.

    Mechanizm "migowy", czy tez "przeskokowy" - patrz to lego.
    Ale ... bedzie bezwladnosc, to nie bedzie potrzebny,
    nie bedzie bezwladnosci, to sie moze przydac :-)

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: