-
Data: 2018-08-27 15:09:56
Temat: Re: Naprawa pekniec
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2018 14:41:38 UTC+2 użytkownik WM napisał:
> W dniu 2018-08-27 o 14:01, Konrad Anikiel pisze:
> > W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2018 13:44:12 UTC+2 użytkownik Grzegorz
Krukowski napisał:
> >> On Mon, 27 Aug 2018 13:27:41 +0200, "J.F."
> >> <j...@p...onet.pl> wrote:
> >>> Spawanie wredne, ale mam nadzieje, ze choc troche by trzymalo ...
> >>
> >> W Szczecinie, na cmentarzu bodajże tak naprawili stary żeliwny krzyż,
> >> co w niego ciężarówka była wjechała i połamała. Stoi już parę lat i
> >> się trzyma więc chyba coś tam się trzyma na tych śrubkach ...
> >
> > Cały się odłamał, czy tylko trochę pękł gdzieś na kancie?
> >
>
> Znalazłem informację przez google:
>
> W kwietniu 2003 roku krzyż uległ uszkodzeniu - został przewrócony przez
> przejeżdżającą ciężarówkę, w wyniku czego uległ rozbiciu na kilka
> części. W tym samym roku, jesienią, w Szczecińskiej Stoczni Remontowej
> "Gryfia" dokonano scalenia krzyża metodą szycia na zimno ("metal-lock")
> - tą samą, która stosowana jest do naprawy pękniętych wind okrętowych.
> Powierzchnia metalu została oczyszczona i pomalowana czarną, grafitowa
> farbą, detale posrebrzono.
>
> Cały tekst przeczytasz na stronie:
> https://szczecin.blogx.pl/2014/10/27/krzyz-ktory-pol
aczyl-niemieckich-zolnierzy-i-polskich-bojownikow-o-
wolnosc/
>
Skoro tak, to podejrzewam że najpierw wstawiono poprzeczne łączniki, a dopiero potem
wkręcono kołki rozpierające na linii pęknięcia. Kolejność operacji z filmiku na YT
nie ma sensu z punktu widzenia naprężeń, wytrzymałości, czy integralności
konstrukcji.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.08.18 16:03 J.F.
- 27.08.18 16:52 J.F.
- 27.08.18 19:30 WM
- 27.08.18 19:38 J.F.
- 27.08.18 19:41 Konrad Anikiel
- 27.08.18 19:41 Konrad Anikiel
- 27.08.18 19:58 WM
- 27.08.18 20:14 J.F.
- 27.08.18 21:21 WM
- 27.08.18 22:58 Konrad Anikiel
- 27.08.18 23:38 J.F.
- 28.08.18 02:30 Marcin Debowski
- 28.08.18 09:23 Grzegorz Krukowski
- 28.08.18 11:29 WM
- 28.08.18 13:26 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=