  • Data: 2014-08-02 15:14:42
    Temat: Re: Nastepna lza....
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> wrote in message

    > Nie.
    >
    > http://legendy-prl.pl/bateria_centra_r10.html

    Ach tak, R10 to "C" a R20 to "D" :-)
    Sześć takich R20 wchodziło do mojego Grundinga marki Kasprzak :-))

    A ta "płaska" miała kod 3R12, w sumie słusznie bo trzy ogniwa...

    Swoją drogą zauważyliście że słowo "bateria" jest niewłaściwie stosowane do
    nazywania pojedynczych ogniw? Bateria
    to "zestaw", "grupa" czegoś... Czy to w przypadku ogniw/akumulatorów czy np.
    bateria szturmowa w wojsku.

    Pojedyncze ogniwo cynkowo-węglowe nie jest formalnie żadną "baterią" :-)
    A typowy "akumulator" samochodowy 12V jest właściwie baterią akumulatorów
    :-)