  • Data: 2018-02-08 08:00:22
    Temat: Re: Nauka programowania FPGA
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.02.2018 o 00:34, s...@g...com pisze:

    > Jasne, że tak! Miałem na myśli samo DDR RAM. A sam kontroler masz w zestawie IP.
    > Jak to narysować? Black-Box jak każde inne IP.

    No fakt, że może nie najlepszy przykład ;-) Ale taka np. nietypowa karta
    VGA ze sprzętowym wyświetlaniem skalowalnej siatki oscyloskopowej na
    ekranie... w IP nie nalazłem ;-) Z drugiej strony "standardowy"
    kontroler SDRAM z IP jest bardzo zasobożerny do syntezy na układach,
    które nie mają dedykowanego bloku obsługi pamięci dynamicznych i w
    efekcie dość wolny. Na Spartan3 (-4) miałem problemy z pracą pamięci
    SDRAM 7ns przy częstotliwości trochę większej niż 50MHz. Naskrobałem
    własny mocno uproszczony kontroler i ta sama kostka SDRAM śmiga na
    120MHz. O różnicy w ilości zajmowanych zasobów już nie wspomnę.

    Grzegorz