    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nauka programowania FPGA
    Date: Thu, 8 Feb 2018 21:35:27 +0100

    On 2/7/2018 1:00 AM, s...@g...com wrote:
    > Przeciwnie. Naukę lepiej zacząć od czegoś o większych zasobach. Obudowy i napięcia
    bardziej przyjazne? Nie żartuj...

    Nie żartuje. Jesli mam zaczynać od projektów migania diodą to naprawdę
    nie potrzebuje w tym celu oprogramowania ważacego 25GB, bardzo drogich
    ukladów, skomplikowanych zasilań, magicznych programatorów itp.
    Wystartować można niżej, jak nie wciągnie to bez żalu porzucić.

    > Fakt, lepiej znać oba języki. Verilog znam "po łebkach", więc się nie wypowiadam,
    natomiast co do VHDL Twoja opinia jest kompletnie nieuzasadniona. Delikatnie mówiąc..

    VHDL to jest Ada + dodatki. Ada jest bardzo verbose. Trudno dyskutować z
    faktami. To jeden z najbardziej, obok COBOLa, gadatliwych języków.
    Prowadzi do dośc częstego rwania sobie wlosów z głowy choćby na głupich
    konwersjach wektorow bitów itd.

    Skoro nie masz pojęcia o Verilogu, to jak możesz oceniać czy VHDL nie
    jest opóźniony o dziesięciolecia? Może podrzuce Ci hasło do
    przemyslenia: testowanie. Obecnie robi się to w Verilogu ponieważ ma do
    tego ficzery (hint: UVM). VHDL nie ma, lub ma żałosne. Też się robi, ale
    przypomina to lata 80, erę BASICa łupanego. Problemem jest komited
    standaryzujący VHDL który długo zastsanawia się czy warto coś do jezyka
    dodać kiedy konkurencja ma to od wielu lat.

    > Nieprawda!! Napięciem 1.8V zasilany jest rdzeń logiczny

    Czyli FPGA jest poganiany.

    >, natomiast IO zasilasz osobnym napięciem VCCIO 2.5V lub 3.3V i po kłopocie.

    Nie każdy i nie jest to 5V. Czyli od razu odpada milion tanich jak
    barszcz peryferiów od arduino. Ciężko połączyć FPGA z czymkolwiek *tanio*.

    > Takie niezbyt skomplikowane EVB idzie kupić za mniej niż 100$

    Płytkę z CPLD za $8.

    https://www.aliexpress.com/item/IEZ-USB-FX2LP-CY7C68
    013A-USB-core-board-development-board-USB-logic-anal
    yzer-I2C-serial-and-SPI/32793462445.html