  • Data: 2010-01-20 18:18:33
    Temat: Re: Nawijanie toroidalnego transformatora
    Od: "Tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    a.com> napisał(a):

    > Wyobraź sobie ręczne przyszywanie guzika z nitką
    > o długości wielu kilometrów :-P
    >
    > A guziki przyszywałem i ręcznie i na maszynie.
    >
    > WM

    Bardzo ciekawy watek zapodales. Mnie osobiscie troche zdenerwowal, ze sam
    takiej maszynki kiedys nie wymyslilem a bylem blisko.
    Ze 40 lat temu nawijalem opornice suwakowa na toridalnym rdzeniu tyle, ze
    ceramicznym. I we dwoch z Wladkiem, wpadlismy na pomysl aby tego drutu nie
    przewlekac bo sie pokilkla, lecz najpierw nawinelismy z niego "cewke"
    przechodzaca przez srodek toroidu po czym Wladek ja trzymal popuszczajac a ja
    nawijalem.
    G.. z tego wyszlo bo pod obciazeniem drut sie wydluzal i uzwojenie poluznilo
    ale idea byla przednia.
    Ale ta nawijarka to jest male piwo w porownaniu do maszynki robiacej np
    zlote czy srebrne lancuszki. Kazde takie ogniwko o wymiarze np. milimetrowym
    jest zlutowane. Samo formowanie ogniwek, przewlekanie przez poprzednie
    wykonuja bodajze trzy odpowiednio uformowane i mechanicznie sprzezone
    koncowki, tak, ze wchodzi zloty drut a wychodzi lancuszek, ale jak to sie
    lutuje?
    Pzdr.
    Tornad