  • 1. Data: 2015-02-13 11:56:48
    Temat: Netbook Acer Aspire ONE 722-C52kk z SSD
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    Mogę mieć za darmo netbooka Acer Aspire ONE 722-C52kk z Windows 7
    Home, 4 GB DDR3, CPU AMD Dual-Core C-50 (1.0 GHZ), 11,6 ", HDD 320 GB.
    Problem w tym, że rozdzielczość w poziomie wynosi 600 pikseli (trudno,
    trzeba z tym żyć), ale szybkość otwierania aplikacji i praca z nimi
    (skokowy przesuw w pionie) to masakra. Czy wymiana HDD na SSD jest wg
    Was wskazana, czy raczej przy tym procesorze efekt nie będzie wart
    wyłożonych pieniędzy za SSD.

    Pozdrawiam**

  • 2. Data: 2015-02-13 12:15:49
    Temat: Re: Netbook Acer Aspire ONE 722-C52kk z SSD
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 13-02-2015 o 11:56:48 TM <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > (skokowy przesuw w pionie) to masakra. Czy wymiana HDD na SSD jest wg
    > Was wskazana, czy raczej przy tym procesorze efekt nie będzie wart

    Dziwne - producent podaje rozdzielczość 1366x768...
    Zacząłbym od sprawdzenia czy wszystkie sterowniki są zainstalowane.

    SSD? Podwajać wartość sprzętu? Wg mnie nie warto.
    --
    Brak sygnaturki.

  • 3. Data: 2015-02-13 12:17:45
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "TM" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pionie) to masakra. Czy wymiana HDD na SSD jest wg Was wskazana, czy
    > raczej przy tym procesorze efekt nie będzie wart wyłożonych pieniędzy za

    Raczej nie warto.

    --
    marfi.

  • 4. Data: 2015-02-13 12:32:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 Feb 2015 11:56:48 +0100, TM napisał(a):

    > ale szybkość otwierania aplikacji
    na to SSD mógłby pomóc

    >i praca z nimi (skokowy przesuw w pionie) to masakra.
    A to wskazuje na brak/niedziałanie sterownika grafiki.

    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 5. Data: 2015-02-13 13:17:12
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-02-13, o godz. 11:56:48
    TM <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > z nimi (skokowy przesuw w pionie) to masakra. Czy wymiana HDD na SSD
    > jest wg Was wskazana, czy raczej przy tym procesorze efekt nie będzie

    ZTCP to one miały 2GB RAM wiec ktoś to rozbudowywał? I HDD chyba był
    500GB a nie 320 - ale to szczegóły. Ten komputer powinien mieć ATI
    Radeon HD 6250 i rozdzielczość 1366x768 a nie na 1024x600 - sprawdź czy
    wszystkie sterowniki są w systemie bo może to być powód zwolnienia.
    Platforma AMD Brazos jak na netbooki była całkiem wydajna - ZTCP to bez
    problemu dało się z tego puszczać filmy w 720p.

    Ja zamiast kombinować z SSD wpierw bym od nowa zainstalował system ze
    wszystkimi wymaganymi sterownikami.

    Zdrówko

  • 6. Data: 2015-02-13 16:18:52
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-13 o 11:56, TM pisze:
> [...]
    > (skokowy przesuw w pionie) to masakra. Czy wymiana HDD na SSD jest wg
    > Was wskazana, czy raczej przy tym procesorze efekt nie będzie wart

    Tak, zmieniono kość pamięci z 2 na 4GB (1 slot na płycie), w opisie na
    opakowaniu: typ P1VE6, LED LCD 1024x600, grafika AMD Radeon HD 6250,
    SYSTEM BD/BIOS: 1.04/P1VE6 1.04.

  • 7. Data: 2015-02-13 16:35:34
    Od: Konspirator <x...@g...com>

> [...]
    > (skokowy przesuw w pionie) to masakra. Czy wymiana HDD na SSD jest wg
    > Was wskazana, czy raczej przy tym procesorze efekt nie będzie wart

    Nie.
    Reinstalacja systemu. Instalacja sterowników. I żadnych programów
    antywirusowych.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 8. Data: 2015-02-14 13:51:08
    Od: Franc <t...@w...pl>

> [...]

    > (skokowy przesuw w pionie) to masakra. Czy wymiana HDD na SSD jest wg
    > Was wskazana, czy raczej przy tym procesorze efekt nie będzie wart

    Ten netbook to padło, sprzedałem go, bo miałem już dosyć jego mizernej
    wydajności.
    --
    Franc

  • 9. Data: 2015-02-16 08:06:51
    Od: "nadporucznik" <s...@w...pl>

> [...]
    > pionie) to masakra. Czy wymiana HDD na SSD jest wg Was wskazana, czy
    > raczej przy tym procesorze efekt nie będzie wart wyłożonych pieniędzy za

    Podam przykład.
    W netbooku siostrzenicy (Acer Aspire One D257)
    wymieniłem HDD na SSD i jest spora różnica w szybkości działania.
    Po wymianie Win7 z AV chodzi szybciej niż przed wymianą bez AV.
    Z racji tego, że netbook ma kontroler SATA300, nie wstawiałem
    dysku z górnej półki, bo i tak nie osiągnąłby pełnej wydajności,
    tylko zamówiłem Kingstona SSDNow V300.
    W całym zakresie pojemności ma w odczycie około 160MB/s
    i czas dostępu poniżej 1ms, a poprzedni na początku około 65MB/s,
    przy końcu 35MB/s i czas dostępu 18ms.
    --
    nadporucznik
    s...@w...pl