  • Data: 2010-03-16 09:31:39
    Temat: Re: Neutralny IX w Łodzi
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 15.03.2010 Sławek Lipowski <s...@l...org> napisał/a:
    > Być może znajdą się osoby chętne do podjęcia dyskusji. Warszawa i od
    > niedawna Katowice mają PLIXa. W Łodzi znajduje się lokalny węzeł AC-X i
    > LIX (którego losy nie są mi do końca znane). Czy uważacie, że jest
    > zapotrzebowanie na powstanie w Łodzi neutralnego punktu wymiany ruchu IP?
    >
    > Na razie tyle, jeśli chodzi o pytania, mam nadzieję, że z czasem rozmowa
    > się rozwinie i, jeśli okaże się, że jest zainteresowanie i
    > zapotrzebowanie, to będziemy mogli podyskutować np. o możliwej
    > lokalizacji. :)
    W poznaniu mamy PIX-a (www.pix.net.pl). W nim allegro, n-k, beyond, tktelekom,
    exatel, pozman, hawe... Plus chyba wszyscy "poznanscy" operatorzy (kablowki,
    male hostingownie itepe). W tej chwili 590 prefiksow.

    Czyli - generalnie dosyc duzo contentu jak na "neutralne" i "lokalne" warunki.

    A mimo to (patrzac jako maly isp) ruch jaki widze na laczu miesci sie w
    okolicach 5% calego ruchu. Plus ew jakies tymczasowe wyskoki.

    Pytanie czy w lodzi bedziecie miec wiecej contentu ;)

    Wiec - jak dla bardzo malego operatora(ktorego nie stac na jakiegos plixa/acxa)
    - gra imho nie warta swieczki. Chyba ze realizowanego przy okazji przy
    znikomych kosztach.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/