  • Data: 2010-03-17 09:23:08
    Temat: Re: Neutralny IX w Łodzi
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org> szukaj wiadomości tego autora

    Wemif pisze:

    > PLIX chyba na to nie pozwala:
    > http://plix.pl/pl/help/faq#quest12
    > "Czy do PLIXa mogę podłączyć się wspólnie z inną firmą na jednym porcie
    > i podzielić się kosztami?
    > Nie,[...]"
    >
    > a.

    Widzę 2 przypadki:

    1) Mały ISP, który nie jest AS, a mimo to chciałby magicznie i
    statycznie pchać część ruchu PLIXem. Kłopotliwe, ale realizowalne. W tym
    wypadku dostaje IPki z PI węzła (firmy zarządzającej węzłem), a węzeł
    podpina się jako uczestnik do PLIXa. Zakładając oczywiście, że to jest
    dozwolone, ale nie kojarzę, żeby nie było.

    2) Wszyscy zainteresowani są AS. W takim wypadku agregacja zakupu może
    dotyczyć transmisji do LIM i kolokacji switcha 1U, na którym można
    rozszyć VLANy i każdy z zainteresowanych może podłączyć się do PLIXa w
    ramach osobnej umowy.

    Warianty dało by się też łączyć.

    Ponadto przykład AC-X i PLIX pokazuje, że w dużej skali (oczywiście na
    początku nieosiągalnej i kto wie, czy w ogóle osiągalnej) IXy można
    łączyć. :)

    --
    Sławek Lipowski
    http://lipowski.org