  • 11. Data: 2015-12-29 14:03:35
    Temat: Re: Nie wierzę... (Esinomed InfoView w środku)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> wrote in message
    news:n5ff1d$osa$1$gof@news.chmurka.net...
    > Taki zwykły dostawca: http://www.esinomed.de/esinomed/en/web.html
    >
    > A w środku... https://www.youtube.com/watch?v=2o8MDCIlOEk

    No klient dostał prototyp. I został o tym poinformowany.
    Być może jakiś proof of concept czy coś takiego.
    W czym problem? Nie znamy umowy, nie znamy sytuacji...

    > (+10 pkt za głos)

    Ten Australijczyk ma najbardziej irytujący ton głosu na świecie.
    I te jego zdziwienie na wszystko czego nie rozumie... ech.

  • 12. Data: 2015-12-29 14:05:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:n5h38a$s7a$1@dont-email.me...

    > Prototyp, ale jak znam życie i tak został sprzedany klientowi za grube
    > tysiaczki.

    A dlaczego nie?

    > Której firmy?

    Linka dostałeś na początku.

  • 13. Data: 2015-12-29 14:08:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:n5hpbe$9mg$1@dont-email.me...

    > Z podwórka GSM prototypy nie mają żadnych szczególnie oczojebnych opisów,
    > zazwyczaj napis "prototype" na naklejce IMEI i w przypadku GSM IMEI z puli
    > prototypów (zwykle zaczynają się od 00), Niemal wszystkie prototypy miały
    > zaklejone loga, oznaczenia modelu. I tyle, reszta praktycznie jak normalny
    > finalny produkt.

    Bo to pewnie widziałeś prototypy produktu finalnego, do testów
    hardware. Ten z filmiku wygląda mi jak prototyp do prezentacji
    software. Taki proof of concept dla nowej platformy...
    Moje uznanie dla kogoś, kto upchnął to wszystko do tej obudowy
    i na dodatek zrobił ręcznie kilkanaście/kilkadziesiąt takich samych
    aby pielęgniarki czy rejestratorki chodziły z tym po szpitalu.

  • 14. Data: 2015-12-29 15:53:02
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-12-29 o 14:05, Pszemol pisze:

    > A dlaczego nie?

    Bo jest zbudowany w sposób nie gwarantujący poprawnego działania.

    > Linka dostałeś na początku.

    Nie było informacji, że egzemplarz wzięto (wykradziono?) z magazynu
    producenta.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2015-12-30 18:19:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:n5u6jk$4le$1@dont-email.me...

    > Bo jest zbudowany w sposób nie gwarantujący poprawnego działania.

    A dlaczego grube tysiączki miałyby gwarantować poprawne
    działanie skoro klient wie, że kupuje prototyp?
    Co innego gdyby ktoś tym prototypem udawał po kryjomu
    gotowy, seryjny produkt, ale chyba nie o tym chcesz rozmawiać?
    Być może klient któy godzi się na wdrożenie prototypu odniesie
    inne korzyści, wielokrotnie przekraczające wartość pieniędzy
    jaką za prototyp zapłacą, a poprawne działanie przy prototypie
    jest z definicji niejako niegwarantowane... Po to się właśnie
    prototypy robi aby wyłapać potencjalne problemy w produkcie.

  • 16. Data: 2015-12-30 21:02:17
    Od: Mario <M...@...pl>

    On 30.12.2015 18:19, Pszemol wrote:

> [...]
    > jest z definicji niejako niegwarantowane... Po to się właśnie
    > prototypy robi aby wyłapać potencjalne problemy w produkcie.

    No to jeszcze tzreba by wykazać, że klient wiedział, że dostaje prototyp
    i staje sie jakimś betatesterem, a nie klientem posiadajacym wysokiej
    klasy sprzęt elektroniki medycznej.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2015-12-30 22:36:37
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-30 o 21:02, Mario pisze:

    > No to jeszcze tzreba by wykazać, że klient wiedział, że dostaje prototyp
    > i staje sie jakimś betatesterem, a nie klientem posiadajacym wysokiej
    > klasy sprzęt elektroniki medycznej.

    Jestem ciekaw jaki szpital, w kraju ze sprawnie działającymi sądami i
    prawnikami żyjącymi z tłustych odszkodowań, da choćby wnieść na swój
    teren sprzęt medyczny bez certyfikatów, świadectw, dopuszczeń itp. itd.
    O takim który będzie czymś takim leczył ludzi nawet nie jestem w stanie
    pomyśleć. Ale podobno trzeba być optymistą ;)

    Piotrek

  • 18. Data: 2015-12-30 22:42:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:n61d3c$omf$1@dont-email.me...

    > No to jeszcze tzreba by wykazać, że klient wiedział, że dostaje prototyp i
    > staje sie jakimś betatesterem, a nie klientem posiadajacym wysokiej klasy
    > sprzęt elektroniki medycznej.

    Raczej trzeba wykazać że ktoś to przed nim ukrył, bo jak stawiasz
    taką tezę że od tego sprzętu ktoś wymagał gwarancji poprawnego
    działania to pokryj to jakimiś dowodami :-)

  • 19. Data: 2015-12-30 22:44:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Dmochowski" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > który będzie czymś takim leczył ludzi nawet nie jestem w stanie pomyśleć.

    Nikt nie powiedział że to był sprzęt do leczenia ludzi...
    To mi wygląda raczej na rodzaj tableta do wykopywania danych
    pacjenta albo wyników badań ze szpitalnej bazy danych...
    A może rejestracja nowoprzychodzących?
    I być może było tylko alternatywą dla peceta stojącego na biurku.
    Nie dramatyzujmy niepotrzebnie, bo przecież nie była to pompa
    do przetaczania krwi ani maszyna do dializ ani rozrusznik serca :-)

  • 20. Data: 2015-12-30 23:42:03
    Od: Mario <M...@...pl>

    On 30.12.2015 22:42, Pszemol wrote:

    > Raczej trzeba wykazać że ktoś to przed nim ukrył, bo jak stawiasz
    > taką tezę że od tego sprzętu ktoś wymagał gwarancji poprawnego
    > działania to pokryj to jakimiś dowodami :-)

    Zazwyczaj gdy sprzęt trafia do klienta to po to, żeby mógł być przez
    niego wykorzystywany i do tego celu konieczne jest aby dział poprawnie.
    Sytuacja gdy klient dostaje byle jak poskładaną samoróbkę i świadomie
    się na to zgadza, jest raczej rzadkością. Tak więc należałoby raczej
    wskazac jakieś solidne przeslanki wskazujące na to, że faktycznie klient
    chciał taki badziew. W przeciwnym przypadku przy każdej dyskusji na
    temat jakości jakiegoś produktu, osoba wyrażająca swoją krytyczną
    opinię, musiałaby udowadniać, że klient na prawdę nie chciał bubla.
    Tak jak juz wspomniałem, nie raz widziałem urządzenia automatyki
    przemysłowej podobnie zmontowane z czegoś co się pałęta w szufladzie. I
    zawsze klient kupował to jako pełnowartościowy produkt.

    --
    pozdrawiam
    MD