  • Data: 2017-06-29 18:03:43
    Temat: Re: Niedroga sonda prądowa do oscyloskopu
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > Szukam niedrogiej sondy prądowej do oscyloskopu.
    >
    > [...]

    Zdaje się, że warto czasem chomikować wyrzucane przez kogoś staroci...

    Dawno temu robili u nas w firmie porządki i wyrzucali razem z wielką górą
    innego starego sprzętu ogromny przestarzały oscyloskop Tektronixa. Buda
    była wielka, MegaHertze małe jak na aktualne warunki i posiadany inny
    sprzęt w firmie więc nikomu nie chciało się zająć jego odsprzedażą: poszedł
    na złom.

    Ja też nie miałem miejsca w domu na składowanie tego monstrum, więc
    uratowałem przed złomowaniem tylko jego torbę z kablami, sondami itp...

    I postanowiłem tam dziś zaglądnąć - co znalazłem?

    Ano sondę prądową Tektronixa TCP202!

    Pasmo DC do 50MHz, zakres pomiarowy do 15A. Idealnie :-))

    Jedyny problem jest taki, że sonda ta była zasilana wprost z oscyla: obok
    BNC ma ona 7 szpilek pozłacanych, 3 po jednej stronie, 4 po drugiej. Z
    manuala wynika, że ten standard to "TEKPROBE Interface"...

    Wygooglałem, że istnieje zasilacz specjalny (Tektronix 1103) aby podłącyć
    takie sondy do nie-tek oscylu, ale cena zasilacza jest oczywiście
    zaporowa... Ktoś się może orientuje czy da się ją zasilić "domowym
    sposobem" na tych pinach skoro tego Tektronixa już dawno nie ma?