  • 11. Data: 2009-01-20 15:58:47
    Temat: Re: Nikon czy Canon - bardzo proszę o pomoc
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    kurdybanek wrote:
    > od
    > ma wad.
    >
    > Co do korpusików, się nie zgodzę, zwłaszcza, że 450d dużo fajniejszy jest od
    > 350d w obsłudze.

    Ja 350D i 400D nie potrafię trzymać, miałem nawet problemy w trafianiem w spust.
    Zrobili tego minigripa nie wiadomo po co.

    > Co do 18-105 się nie wypowiadam, bo nie mam pojęcia.

    Fajnie ostry od pełnej dziury na całym zakresie no i VR :>

  • 12. Data: 2009-01-20 15:59:36
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-20 15:30:28 +0100, i...@g...com said:

    > Interesuje mnie, który z systemów będzie tańszy ewentualnie w
    > późniejszej rozbudowie (dokupienie obiektywu stałoogniskowego 50mm do
    > zdjęć portretowych).

    Jeśli chcesz mieć firmowe jasne (lub w miarę jasne) zoomy, to Canon
    tańszy, jeśli chcesz mieć większy wybór uniwersalnych obiektywów
    amatorskich to Nikon. Jeśli idzie o optykę firm niezależnych (Sigma,
    Tamron, Tokina), to powszechna opinia jest taka, że najsłabiej
    współpracują z Canonem - trzeba dobierać konkretny egzemplarz do
    swojego body. Ale to lepiej robić w każdym systemie.

    > Interesuje mnie również, który z aparatów ma skuteczniejszy system
    > ustawiania ostrości (lepszy autofocus), który popełnia mniej błędów
    > również w trudnych warunkach oświetleniowych.

    Oba mają niezłe.

    > Ostatnio fotografowałam
    > kompaktem swoje dziecko na szkolnym balu (przygaszone światła i
    > kolorofony dyskotekowe) i powiem szczerze, że dużo zdjęć było
    > nieostrych.

    Lustro z zoomem też niekoniecznie w takich warunkach poradziłoby sobie
    super skutecznie. Na pewno lepiej, ale daleko od 100%. Dodatkowo dobrej
    obsługi AFa trzeba się nauczyć.

    > W którym z aparatów wychodzą ładniejsze zdjęcia w formacie jpg i raw.

    Wsyskie som psepikne.

    > Wyświetlacz LCD w Canonie z tego co czytałam jest dużo gorszy niż w
    > Nikonie.

    No jest. Ale i tak do żadnego DVD nie podłączysz ;-)

    > Live View posiadają oba modele.

    Oba nieco ułomne. Sensowny jest dopiero w 50D.

    > Który aparat wybrać?

    Ten, który Ci się bardziej podoba. Naprawdę najlepiej jest wziąć oba w
    ręke i poświęcić chwilę na zabawę. Możesz poczytać różne testy w necie,
    ale tam i tak wnioski są takie, że każdy jeden jest świetny.Różnice
    będą w ergonomi i detalach - jeśli nie masz skonkretyzowanych potrzeb,
    to dla Ciebie bez większego znaczenia. Cokolwiek wybierzesz, w tej
    półce nie powinnaś być rozczarowana.

    de Fresz

  • 13. Data: 2009-01-20 15:59:49
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > W którym z aparatów wychodzą ładniejsze zdjęcia w formacie jpg i raw.
    > Na jednym z forów przeczytałam, że Nikon D90 ma problemy z ustawianiem
    > ostrości, że autofocus często się myli (chyba na optyczne.pl).

    raczej canon ma permanenty problem

    > Wyświetlacz LCD w Canonie z tego co czytałam jest dużo gorszy niż w
    > Nikonie. Live View posiadają oba modele.

    a nikon kręci filmy
    weź nikona

    --
    pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-01-20 16:02:36
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    de Fresz wrote:

    > Oba nieco ułomne. Sensowny jest dopiero w 50D.

    D90 ma ułomny LV?

  • 15. Data: 2009-01-20 16:10:21
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-20 17:02:36 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > D90 ma ułomny LV?

    A nie? Gdzie detekcja fazy, gdzie histogram?

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-01-20 16:16:09
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > raczej canon ma permanenty problem

    Nie ma żadnego problemu. 40d to pierwszy korpus, który ma (moim zdaniem)
    zdecydowanie lepszy AF od korpusów Nikona dxx. Tak pod względem specyfikacji
    jak i działania (szybkość, pewność).

  • 17. Data: 2009-01-20 16:56:32
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał w wiadomości

    A ja tak calkiem na boku dodam, ze obiektywy z Zenita mozna podlaczyc do
    Canonow przez przejsciowke. Oczywiscie nie dziala wtedy AutoFocus i nie ma
    stabilizacji. Ale jak sie kupi drozsza przejsciowke (sa dwie do wyboru), to
    bedzie dzialac potwierdzenie ostrosci :) Dla kogos, kto ma Zenita to moze
    miec znaczenie.

  • 18. Data: 2009-01-20 17:40:17
    Od: "Orka" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > kurdybanek wrote:
    > Ja 350D i 400D nie potrafię trzymać, miałem nawet problemy w trafianiem w
    > spust. Zrobili tego minigripa nie wiadomo po co.

    A mnie-jako niedużej kobiecie z małymi dłońmi 400D trzyma się całkiem
    wygodnie :) Chciaż może to dlatego, że na stałe założony jest grip...
    --
    Orka

  • 19. Data: 2009-01-20 19:29:08
    Od: i...@g...com

    On 20 Sty, 16:45, "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote:

    > Ergonomię to ma całkiem niezłą, tylko rozmiary haniebnie małe ;) Ale właśnie
    > może kobiecie pasować, to musi sama sprawdzić. Zwłaszcza, że taki 40d to już
    > kawał cegły jest. A dodaj do tego jeszcze wspomniany obiektyw.

    Trzymałam przez chwilę w ręku Canona 30D (mąż znajomej robił takim
    zdjęcia w szkole) i nie czułam żadnego dyskomfortu. Chciałabym raczej
    Canona 40D lub Nikona D90 aniżeli 450D czy 400D.

  • 20. Data: 2009-01-20 19:33:22
    Od: i...@g...com

    On 20 Sty, 16:52, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

> [...]
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    Wcześniej myślałam o D60, ale dowiedziałam się, że ten aparat nie ma
    silnika i potrzebne są droższe obiektywy z silnikiem więc
    zrezygnowałam.

    Ivonka