  • 61. Data: 2013-03-29 10:40:23
    Temat: Re: No i stało się - komunikaty o Cookies
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-29 00:30, Borys Pogoreło pisze:

    > Ale czego się konkretnie spodziewasz w ustawie? Wskazania, że
    > komunikat musi mieć co najmniej X pikseli wysokości i nie może być
    > niżej, niż Y pikseli od górnej granicy okna przeglądarki? Komputer
    > stacjonarny z ekranem 72 DPI to nie jest jedyny uniwersalny
    > terminal.

    W różnych dziedzinach życia tak właśnie określa się to o czym piszesz.

    > To jak powinno być dobrze?

    Ma być tak abym nie musiał zasięgać konsultacji u wróżki aby mi
    wytłumaczyła co autor ustawy ma na myśli. Prawnik taką wróżką nie jest
    gdyż on może mi powiedzieć co autor "mógł mieć" a nie co "miał" na myśli.

    Jak to się mówi: jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego.
    Podobnie z tą ustawą: albo powinni określić konkretne dziedziny życia
    (np. telefonia, www) i konkretnie napisać w ustawie o co im chodzi albo
    publikować WIĄŻĄCE interpretacje ogólnego zapisu dla poszczególnych
    dziedzin. I tak w przypadku cookies powinni napisać, że okno komunikatu
    ma być na pół ekranu i u góry bo jak będzie na dole, to dokopiemy. Wtedy
    wiem jak mam to zrobić. Napisanie ustawy "nie wiemy jak ma być a jak
    będzie źle to dokopiemy" można interpretować jako "wskaż człowieka a my
    mu dokopiemy".

    Marek

  • 62. Data: 2013-03-29 10:44:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-28 17:02, Borys Pogoreło pisze:

    > Nie traktujmy ludzi jak analfabetów... Chyba nie za dużo wymagam?

    Trafiłeś w sedno! Ta ustawa jest pisana wyłącznie z myślą o analfabetach
    informatycznych. :-D

    > Zawsze można pójść po bandzie: http://lubliniec.info/

    Ja pie... hahahaha :-D Sam widzisz, że moje obawy są podzielane.

    Marek

  • 63. Data: 2013-03-29 11:53:22
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-03-29 10:40, Marek pisze:
    [...]Napisanie ustawy "nie wiemy jak ma być a jak
    > będzie źle to dokopiemy" można interpretować jako "wskaż człowieka a my
    > mu dokopiemy".

    Właśnie tak to działa u nas. Na szybko, byle jak i byle by była
    ogólnikowa aby każdy urząd mógł ustawę zinterpretować na swój sposób.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 64. Data: 2013-03-29 12:59:00
    Temat: Temat cookies rozwiązany
    Od: Marek <p...@s...com>

    Zasięgnąłem konsultacji organu kontrolującego: UKE. Generalnie przepis
    wygląda na martwy... szczególnie, że byli zaskoczeni tym, że ich strona
    łamie zapisy ustawy serwując 4 cookies zanim wyrazi się zgodę. Nie ma co
    dywagować gdzie i jaki komunikat umieścić lecz należy wybrać np. formę
    ze stron UKE. Jeśli komuś coś się nie spodoba, to nie otrzymujemy kary
    na powitanie lecz najpierw zalecenia co i jak poprawić. Tam dostaniemy
    konkretne wytyczne, których UKE nie potrafi określić póki co. Dopiero
    ich złamanie rodzi konsekwencje.

    Marek

  • 65. Data: 2013-03-29 13:10:50
    Temat: Re: Temat cookies rozwiązany
    Od: Marek <p...@s...com>

    Jeszcze link jaki mi polecono:

    http://www.samorzad.pap.pl/palio/html.run?_Instance=
    cms_samorzad.pap.pl&_PageID=2&s=depesza&dz=wiadomosc
    i_centralne&dep=121924&data=&_CheckSum=1962443850

  • 66. Data: 2013-03-29 13:54:26
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
    > Zasięgnąłem konsultacji organu kontrolującego: UKE. Generalnie przepis
    > wygląda na martwy...

    racja.

    > szczególnie, że byli zaskoczeni tym, że ich strona
    > łamie zapisy ustawy serwując 4 cookies zanim wyrazi się zgodę.

    W ustawie nie ma wymogu wyrazania zgody.

    > Nie ma co
    > dywagować gdzie i jaki komunikat umieścić lecz należy wybrać np. formę
    > ze stron UKE.

    Dlaczego? Skoro u nich caly serwis mozna przejrzec bez akceptacji plityki :D

  • 67. Data: 2013-03-29 14:14:22
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-29 13:54, Mr. Misio pisze:

    > W ustawie nie ma wymogu wyrazania zgody.

    Doprawdy?

    Art 173, punkt 1, podpunkt 2

    2) abonent lub użytkownik końcowy, po otrzymaniu informacji, o których
    mowa w pkt 1, wyrazi na to zgodę;

    > Dlaczego? Skoro u nich caly serwis mozna przejrzec bez akceptacji
    > plityki :D

    Dokładnie tak! :-) Zignorować bubla prawnego tak jak robi to sam organ
    kontrolujący!

    Marek

  • 68. Data: 2013-03-29 14:35:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 29 Mar 2013 10:40:23 +0100, Marek napisał(a):

    > W różnych dziedzinach życia tak właśnie określa się to o czym piszesz.

    Ale wiesz, że ciasteczka są tylko przypadkiem szczególnym tej ustawy?

    > I tak w przypadku cookies powinni napisać, że okno komunikatu
    > ma być na pół ekranu i u góry bo jak będzie na dole, to dokopiemy. Wtedy
    > wiem jak mam to zrobić.

    Ok, a co w przypadku osób niewidomych?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 69. Data: 2013-03-29 15:06:43
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-29 14:35, Borys Pogoreło pisze:

    > Ale wiesz, że ciasteczka są tylko przypadkiem szczególnym tej ustawy?

    Tak jak pisałem: jeśli ustawa jest do wszystkiego to jest do niczego.

    > Ok, a co w przypadku osób niewidomych?

    Zgodnie z odpowiedzią ministerstwa cyfryzacji udzieloną Serwisowi
    Samorządowemu PAP:

    http://www.samorzad.pap.pl/palio/html.run?_Instance=
    cms_samorzad.pap.pl&_PageID=2&s=depesza&dz=wiadomosc
    i_centralne&dep=121924&data=&_CheckSum=1962443850

    Rób jak chcesz, nie powiemy co masz zrobić ale jak zrobisz źle -
    dokopiemy Tobie.

    Marek

  • 70. Data: 2013-03-29 17:56:57
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Doprawdy?
    >
    > Art 173, punkt 1, podpunkt 2
    >
    > 2) abonent lub użytkownik końcowy, po otrzymaniu informacji, o których
    > mowa w pkt 1, wyrazi na to zgodę;

    Doprawdy:

    "2. Abonent lub użytkownik końcowy może wyrazić zgodę, o której mowa w
    ust. 1 pkt 2, za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w
    wykorzystywanym przez niego telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub
    konfiguracji usługi."

    skoro wiec odwiedzajac serwis za pomoca ustawien wyraza zgode...

    > Dokładnie tak! :-) Zignorować bubla prawnego tak jak robi to sam organ
    > kontrolujący!

    I dokladnie to sa wytyczne dla spoleczenstwa - wzorowanie sie na UKE nie
    moze byc karane :D