  • 1. Data: 2009-01-01 15:17:42
    Temat: Re: Nokia e51, a regulacja i wzmacnianie sygnału Wi-Fi
    Od: AL <a...@s...tam>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > Skoro jest publicznie dostępny i otwarty to właściciel chyba wyraża zgodę
    > by inni korzystali do woli. Gdyby nie wyrażał zgody, to ma całą gamę
    > zabezpieczeń to utrudniających bądź uniemożliwiających.

    ale nie wszyscy sa swiadomi tego faktu, co nie oznacza, ze masz
    korzystac/czerpac korzysci z ich niewiedzy

    > I wraca pytanie, jak odróżnisz który jest publiczny przez przeoczenie a
    > który bo tak chce właściciel. I czy w ogóle musisz to robić.

    hot-spoty ogolnie dostepne w danej okolicy (bo rozpatrujemy hotspoty
    stale a nie przygodnie spotkane po drodze) sa podawane do publicznej
    wiadomosci i najczesciej ich SSID jest tak nazwany, ze juz z samej nazwy
    moze wynikac skad ten hot-spot jest

    > Patrz historia z książkami, przeznaczonymi właśnie do tego by je wziąść,
    > przeczytać i położyć w miejscu publicznym dla następnej osoby.

    no tak - ale ksiazka ta jest po to wlasnie - taki jest cel akcji.

    Natomist we wspomnianej scence przez mnie, mowa jest o "wrotkach" (jako
    odpowiednik danych). Publiczna lawka w parku to odpowiednik tego
    sygnalu radiowego w pasmie 2.4GHz (ktory tak czesto stawiasz za wzor, ze
    jest publiczny).
    Sam sygnal/pasmo jest publiczny (podobnie jak lawka), jednak co Ci po
    samym pasmie, jesli nie bedzie danych transportowanych w tym pasmie - i
    z nich korzystasz bezprawnie
    (lawka w parku tez jest publiczna - mozesz na niej usiasc, jednak, jesli
    na lawce leza przyslowiowe "wrotki" (dane/sygnal internetowy) - to
    wziasc ich bez zgody wlasciciela nie mozesz - bo to juz jest kradzez)

    Wszystkiego NAJ w 2009r :)

    --
    pozdr
    Adam (AL)