    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nokia + zewnetrzny wzmacniacz.
    Date: Wed, 06 Jan 2010 22:40:23 +0100

    KarolW wrote:

    > Czolem.
    >
    > Temat juz kiedys poruszony ale pozostal bez odp.
    > Musze do mojej Nokii E66 podlaczyc zewnetrzny wzmacniacz audio. Sek w
    > tym, ze jak tylko telefon zacznie laczyc sie z BTS, z zewnetrznego
    > glosnika (tego ktory zasila wzm) slychac glownie zaklucenia (takie jak w
    > tradycyjnym radioodbiorniku, ktory znajduje sie zbyt blisko telefonu)
    > Zaklucenia ewidentnie przenosza sie przez przewod laczacy telefon ze
    > wzmaniaczem. Po jego odlaczeniu przy wzmacniaczu, bez zmiany polozenia
    > telefonu wzgledem plytki wzmacniacza zaklucenia maleja prawie do zera.
> [...]

    kilka rozwiazan na szybko :
    1)transmiter FM (5-20 ziko na allegro). powinien byc zasilany tak zeby nie
    tworzyc petli masy (ktora bedzie antena dla sygnalu radiowego ktory
    zakloca).
    innymi slowy - jak najkrotsze przewody , najlepiej zasilany z wlasnej
    bateryjki

    2)transformatorek audio - jakikolwiek transformator z przelozeniem 1:1
    tu nie ma zadnych czarow...

    3)transoptor - niska jakosc dzwieku , ale do gsm to chyba wystarczy.
    czary te same jak w transmiterze fm - krotkie kable!

    4)perelki ferrytowe na kabel/cewki symetryczne - takie jak uzywa sie do
    'odklocania' np. sygnalow w kablach d-sub w monitorach...
    sygnal radiowy z telefonu jest dosc mocny, wiec bedzie ich potrzeba raczej
    sporo ...