  • 1. Data: 2010-01-06 20:51:52
    Temat: Nokia + zewnetrzny wzmacniacz.
    Od: "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO>

    Czolem.

    Temat juz kiedys poruszony ale pozostal bez odp.
    Musze do mojej Nokii E66 podlaczyc zewnetrzny wzmacniacz audio. Sek w
    tym, ze jak tylko telefon zacznie laczyc sie z BTS, z zewnetrznego
    glosnika (tego ktory zasila wzm) slychac glownie zaklucenia (takie jak w
    tradycyjnym radioodbiorniku, ktory znajduje sie zbyt blisko telefonu)
    Zaklucenia ewidentnie przenosza sie przez przewod laczacy telefon ze
    wzmaniaczem. Po jego odlaczeniu przy wzmacniaczu, bez zmiany polozenia
    telefonu wzgledem plytki wzmacniacza zaklucenia maleja prawie do zera.
    Ekranowanie calego wzmacniacza nie daje zadnego efektu. Zaklucenia od
    telefonu slychac w glosniku, gdy tylko podlaczona jest masa audio
    telefonu (wyjscie na sluchawki) z masa wzmacniacza.

    Zastanawiam sie jak ten problem rozwiazany jest w fabrycznych zestawach
    glosnomowiacych, gdzie dzwiek w glosniku jest niczym nie zaklucony.

    Z gory dzieki za pomoc.
    Pozdr
    K.

    PS w akcie desperacji, probowalem tez wzmacniacz podlaczyc do sluchawki
    BT, ale mam identyczny problem z tym ze slychac zaklucenia od pracujacego
    BT a nie GSM

  • 2. Data: 2010-01-06 21:40:23
    Temat: Re: Nokia + zewnetrzny wzmacniacz.
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    KarolW wrote:

> [...]
    >
    > PS w akcie desperacji, probowalem tez wzmacniacz podlaczyc do sluchawki
    > BT, ale mam identyczny problem z tym ze slychac zaklucenia od pracujacego

    kilka rozwiazan na szybko :
    1)transmiter FM (5-20 ziko na allegro). powinien byc zasilany tak zeby nie
    tworzyc petli masy (ktora bedzie antena dla sygnalu radiowego ktory
    zakloca).
    innymi slowy - jak najkrotsze przewody , najlepiej zasilany z wlasnej
    bateryjki

    2)transformatorek audio - jakikolwiek transformator z przelozeniem 1:1
    tu nie ma zadnych czarow...

    3)transoptor - niska jakosc dzwieku , ale do gsm to chyba wystarczy.
    czary te same jak w transmiterze fm - krotkie kable!

    4)perelki ferrytowe na kabel/cewki symetryczne - takie jak uzywa sie do
    'odklocania' np. sygnalow w kablach d-sub w monitorach...
    sygnal radiowy z telefonu jest dosc mocny, wiec bedzie ich potrzeba raczej
    sporo ...

  • 3. Data: 2010-01-06 22:22:38
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-01-06 21:51, KarolW napisał/a:

    > PS w akcie desperacji, probowalem tez wzmacniacz podlaczyc do sluchawki
    > BT, ale mam identyczny problem z tym ze slychac zaklucenia od
    > pracujacego BT a nie GSM

    Co to są "zaklucenia"??

    --
    Cz.

  • 4. Data: 2010-01-06 23:40:50
    Od: "Radiofan" <r...@r...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Co to są "zaklucenia"??

    Następny MISZCZ się odewał. Kandydujesz na moderatora na elektroda.pl?

    No i co to jest "??" ? Przenosisz do usenetu zwyczaje z GG? Wracaj do
    gimnazjum MISZCZU polskiej ortografii.

  • 5. Data: 2010-01-07 04:01:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Radiofan,

    Thursday, January 7, 2010, 12:40:50 AM, you wrote:

    > Następny MISZCZ się odewał. Kandydujesz na moderatora na elektroda.pl?
    > No i co to jest "??" ? Przenosisz do usenetu zwyczaje z GG? Wracaj do
    > gimnazjum MISZCZU polskiej ortografii.

    Widzisz... Grupy dyskusyjne mają jedną przewagę nad Elektrodą -
    pozwalają zrobić

    *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2010-01-07 11:08:53
    Od: "Radiofan" <r...@r...pl>

    > Widzisz... Grupy dyskusyjne mają jedną przewagę nad Elektrodą -
    > pozwalają zrobić
    >
    > *PLONK!*

    Był na elce wniosek o taką funkcjonalność forum. Nie trzeba by było czytać
    wypocin "opiekunów", "moderatorów" i innych "budowniczych Polski Ludowej".
    Nie zgodziliście się i dalej musimy czytać o różnych "przebłyskach
    geniuszu".
    http://www.elektronika.squadack.com/home/uklady-elek
    troniczne/wskaznik

    PS: Teraz powinieneś nazwać mnie nazistą.

  • 7. Data: 2010-01-07 15:20:54
    Od: "news.neostrada.pl" <1...@t...pbz>

    Użytkownik "KarolW" <k...@g...comWYTNIJTO> napisał w
    wiadomości news:hi2t56$d3q$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > PS w akcie desperacji, probowalem tez wzmacniacz podlaczyc do sluchawki
    > BT, ale mam identyczny problem z tym ze slychac zaklucenia od pracujacego

    Uszanowanie

    Najpierw sprawdź bez podłączania kabelka
    do komórki , czy pracująca komórka
    ( w trakcie połączenia )
    zbliżona tylko do kabelka połączonego
    ze wzmacniaczem , lub do samego tylko
    wzmacniacza powoduje słyszalne zakłócenia .
    Jeśli tak jest wzmacniacz jest wrażliwy
    na pola EM i należy zastosować w nim
    na wejściu filtry dolnoprzepustowe , albo i
    ekranowanie , a lepiej może znaleść taki co
    będzie odporny na pole EM .

    --
    awiesiek

    4751 (20100107) __________

  • 8. Data: 2010-01-07 19:21:22
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-01-07 00:40, Radiofan napisał/a:
    > Użytkownik "Czarek"<c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Następny MISZCZ się odewał. Kandydujesz na moderatora na elektroda.pl?

    Nie widzisz tego, że Ty masz już jakąś obsesję na punkcje "Elektrody"?
    Chyba w połowie Twoich postów wyskakujesz w tym idiotycznym tekstem.
    Gościu, lecz się.

    > No i co to jest "??" ? Przenosisz do usenetu zwyczaje z GG? Wracaj do
    > gimnazjum MISZCZU polskiej ortografii.

    No popatrz, jak to bardzo jesteś w temacie, dziękuje za poinformowanie
    mnie i innych o tym, że taka pisownia obowiązuje w Twoim środowisku,
    będę się wystrzegał aby przypadkowo nie równać w dół - do Twojego poziomu.

    PS. powtarzam - zacznij się leczyć, może jest jeszcze mała szansa dla
    Ciebie (chociaż w to wątpię) ;-)

    --
    Cz.

  • 9. Data: 2010-01-07 20:37:42
    Od: MoRan Zrzędziejewicz <m...@e...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> zacisnął zęby, napiął pośladki
    i wystrzelił:

    > Gościu, lecz się.

    Zapomniałeś przyrównać mnie do Hitlera.

    *PLONK?*

  • 10. Data: 2010-01-08 18:27:08
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-01-07 21:37, MoRan Zrzędziejewicz napisał/a:

    > Zapomniałeś przyrównać mnie do Hitlera.

    Ciebie to szkoda z czymkolwiek i kimkolwiek porównywać, bo się
    wpierniczasz tam gdzie cie nie proszono.

    --
    Cz.