  • 21. Data: 2013-11-27 19:43:26
    Temat: Re: Nokian W+ czy warto?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiwo" napisał w wiadomości

    >Zauważyłeś, że co roku badają inny rozmiar? IMHO działanie opony to
    >nie

    Zauwazylem.

    >tylko suma bieżnika i składu mieszanki. Ostatnio u wulkanizatora
    >oglądałem nowe opony i zauważyłem ciekawą rzecz. Opony Nokian w dwóch
    >różnych rozmiarach (ale ten sam model) rózniły się od siebie
    >bieżnikiem. Nie były to duże różnice i trzeba się było trochę
    >przyjrzeć. Minimalnie inny wzór miały lamelki, odrobinę inny kształt
    >klocków. Rozmiar ma jednak znaczenie... ;-)

    No tak, ale ... producent chyba zadbal aby w roznych rozmiarach bylo
    dobrze ?
    Bo jesli nie zadbal ... to co komu po takich testach, jesli nie ma
    dokladnie tego rozmiaru co testowali :-)

    >I jak się dobrze przyjrzeć tabelkom z kilku lat, to w zasadzie opony
    >tych samych marek kręcą się blisko podium.
    >Rzadko jest tak, że opona z pierwszego miejsca spada na ostatnie, czy
    >chociażby poniżej połowy tabeli.

    Ale takie ruchy w granicach pol tabeli sie zdarzaly.
    Kupujesz najlepsza opone, placisz drogo, a ona okazuje sie srednia :-)
    Kupujesz srednia i tania, a to g* jest :-)

    Poza tym np opona swietna na sniegu a kiepska na mokrym za rok okazuje
    sie odwrotna.
    Zmienili produkcje, czy te testy taki rozrzut daja ?

    >W dodatku dany model opony tak naprawdę ma żywotność ok. 2 lat. Mniej
    >więcej co taki okres pojawia się nowsza generacja z nową cyfrą czy
    >plusem. Np. goodyear ultragrip sprzed 5-6 lat, to nie jest to samo co
    >dzisiejszy ultragrip, bo między nimi jest 2-3 generacje, więc nie ma
    >się co dziwić, że na podium jest rotacja.

    Ale inny numerek widac, a bywa ze ten sam sie zmienia po roku.

    J.

  • 22. Data: 2013-11-28 07:31:54
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > No tak, ale ... producent chyba zadbal aby w roznych rozmiarach bylo
    > dobrze ?
    > Bo jesli nie zadbal ... to co komu po takich testach, jesli nie ma
    > dokladnie tego rozmiaru co testowali :-)

    I zasadniczo w różnych rozmiarach jest dobrze, jednak w pewnym zakresie
    rozmiarów, czy też nawet konkretnych rozmiarach może być nieco lepiej...
    Swego czasu interesowałem się sposobem oceny ADAC i znalazłem artykuł, w
    którym twierdzili, że producenci opon przygotowując model opony, dobierają
    parametry pod rozmiary najczęściej sprzedawane. ADAC też twierdzi, że
    korzystając z ich testów, należy brać pod uwagę, że dotyczą konkretnego
    rozmiaru +/-10mm szerokości opony.

    > Ale takie ruchy w granicach pol tabeli sie zdarzaly.
    > Kupujesz najlepsza opone, placisz drogo, a ona okazuje sie srednia :-)
    > Kupujesz srednia i tania, a to g* jest :-)

    Możesz pokazać taki test? Co roku je przeglądam i nie zauważyłem takiej
    spektakularnej zmiany.

    Pokaż> Poza tym np opona swietna na sniegu a kiepska na mokrym za rok
    okazuje
    > sie odwrotna.
    > Zmienili produkcje, czy te testy taki rozrzut daja ?

    J.w.

    > Ale inny numerek widac, a bywa ze ten sam sie zmienia po roku.

    Owszem zdarza się, że opona z pierwszego miejsca spada na 3-4, ale dalej
    jest oponą polecaną. Trudno też jednoznacznie zanalizować takie zmiany,
    jeśli wziąć pod uwagę, że konkurencja nie śpi i każdy test ma w puli nieco
    inny zestaw opon.

    Wiwo

  • 23. Data: 2013-11-29 08:31:27
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Rafał Grzelak nabazgrał(a):

    > Ma nawet wystawione w tym rozmiarze co potrzeba (215/55/16) za 340pln.

    Jak by co wczoraj byłem i odebrałem Conti..., warsztat jak warsztat ot
    dziura taka :) ale magazynek mają spory i opon leży tam naprawdę sporo.
    Conti nówki 4813 więc tegoroczne i żadne leżaki. Za wymianę na miejscu
    wzieli 50zł do tego rachunek wystawiony na opony i wymianę bez problemu.
    Pytałem się czy to jakaś okazja z tą ceną ale powiedział że powinni mieć
    takie ceny/niskie cały czas i na cały asortyment więc jak ktoś szuka nówek
    to można dzwonić. Nie wiem tylko czy robią wysyłkę kurierem a jeśli tak to
    za ile.

  • 24. Data: 2013-11-29 09:08:56
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 08:31:27 UTC+1 użytkownik Chris napisał:
    > Conti n�wki 4813 wi�c tegoroczne i �adne le�aki.

    Gdzie wyprodukowane? Moje są z Rumunii...

  • 25. Data: 2013-11-29 09:13:18
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    s...@g...com nabazgrał(a):

    > Gdzie wyprodukowane? Moje są z Rumunii...

    Jest to na oponie to wyjdę na parking ? :) bo naklejko poszły się ... :)

  • 26. Data: 2013-11-29 09:20:41
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 09:13:18 UTC+1 użytkownik Chris napisał:

    > Jest to na oponie to wyjd� na parking ? :) bo naklejko posz�y si� ... :)

    Tak, jest na oponie.

  • 27. Data: 2013-11-29 09:28:25
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    s...@g...com nabazgrał(a):

    > Tak, jest na oponie.

    brrrryyy zimno :) made in slovakia

  • 28. Data: 2013-11-29 09:33:15
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 09:28:25 UTC+1 użytkownik Chris napisał:

    > brrrryyy zimno :) made in slovakia

    Dzięki za poświęcenie ;) Jeśli chodzi o fabrykę, to chyba lepiej trafiłeś ;)

  • 29. Data: 2013-11-29 09:36:17
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    s...@g...com nabazgrał(a):

    > Dzięki za poświęcenie ;) Jeśli chodzi o fabrykę, to chyba lepiej
    > trafiłeś ;)

    A czymś to się różni :) chyba tylko bardziej pasują do KIA CEED który też
    Słowacja :)

  • 30. Data: 2013-11-29 10:51:38
    Od: "Mari@" <m...@w...op.pl>

    W dniu 2013-11-29 08:31, Chris pisze:
    > 4813 więc tegoroczne i żadne leżaki
    *** Leżaki? W poniedziałek robione, jeszcze się guma nie zwulkanizowała ;)

    --
    +-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F --+
    + Slow Rider & Road Lamer MC President +