    From: " MH" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Normalny dostawca energi
    Date: Mon, 28 May 2012 23:20:03 +0000 (UTC)

    Marek Borowski <m...@...borowski.com> napisał(a):

    > Troche off topic ale wiem ze sporo tu osob zwiazanych z pradem ;-).
    > Teoretycznie mamy mozliwosc wyboru dostawcy pradu. Czy ktos zna takowego
    > ktory ma normalne zasady rozliczania czyli co miesiac przychodzi
    > rachunek w postaci:
    >
    > Zuzycie (rzeczywiste) 1000 kWh x 1 PLN = 1000 PLN do zaplaty.
    >

    > Pozdrawiamn
    >
    > Marek
    ===================

    Zapomnij!! To tak jak z PKP. Kupisz sobie bilet na przejazd z miasta A do
    miasta B, wsiądziesz do jakiegoś pociągu i jeszcze karę zabulisz, bo bilet nie
    na ten pociąg. A że zatrzymuje się na tych samych przystankach, że odjazd ma
    ze stacji A o prawie tym samym czasie co inny, że jedzie po tych samych torach
    zbudowanych za Twoje podatki, i że jest taki sam syf w kiblach, to nie ma
    znaczenia.

    OK, wracając do tematu.. Ładnych parę lat temu kupiłem działkę. Z dala od
    centrum miasta, bo tak chciałem. Jak z dala, to i nie była uzbrojona. Co jest
    pierwsze potrzebne do budowy? Ano energia elektryczna. Jest gdzieś problem?
    Ależ skąd, w ZE robią mi projekt za który muszę zabulić, następnie projekt
    musi być zaopiniowany i zatwierdzony, za co też trzeba bulić. Haha..., zgadnij
    kto opiniuje i zatwierdza projekt.. TAK, TAK nie kto inny jak ZE!!
    OK, mamy projekt, trza go zrealizować. Trza kupić słupy, druty i inne
    pierdualja. Na czyj koszt?? No przeca nie na koszt ZE!! Dalej.., zakupiłem
    wszystkie pierdoty, teraz musi to ktoś postawić i podłączyć. Oczywiście firma
    uprawniona do takowej czynności. Kto? Jasne, że ZE!! I wiadomo,że nie za
    darmola. No ale żeby wszystko było cacy, ta robota musi być odebrana przez
    jednostkę uprawnioną. Też trza zabulić, coby fachmany sprawdziły czy jakieś
    ciule czegoś nie spierdoliły.. Zgaduj zgadula kto dokonuje odbioru
    technicznego!!! BRAWO!, ZGADZA SIĘ! Nie kto inny jak ZE !!

    Ufff..., w końcu mam te volty i ampery, mieszkam sobie parę lat w
    zelektryfikowanej chałupie, i dostaję rachunki i bulę za przesyłowe. A
    sąsiadów przybywa. Wiadomo, prąd mieć muszą więc podłanczają się do słupków za
    które ja zabuliłem. No ale żeby wszystko było cacy, to za darmo nie ma nic. Za
    podłączenie trza zabulić. KOMU?? No wiadomo, ZE !!!

    Nie stresuj się, bo zawału dostaniesz.

    MH

    P.S. "Autostrada" k-ce - Kraków została postawiona za komuny z Twoich
    podatków. To teraz za to bul jak chcesz się przejechać.