  • Data: 2017-01-17 10:31:43
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan Adam napisał:

    >Gdyby zasilić obie cewki tym samym przebiegiem (przeciwfaza
    >obojętna),
    >to by wyszedł układ mnożący, jak w watomierzu. Przy przejściu przez
    >zero siła przyciągająca zerowa, a w innych momentach proporcjonalna
    >do iloczynu sygnałów (w ptaktyce podniesienie funkcji do kwadratu).
    >Głośnik zasilany sygnałem 440 Hz zapiszczy z częstotliwością 880 Hz.
    >Nie o to nam chodzi.

    Ale w obwodzie anodowym nie ma przescia przez zero.
    Za to nieliniowosc bedzie duza i powinny sie mieszac czestotliwosci
    ... ciekawe jakby to brzmialo.

    Hm, popatrzec po scalakach i zmontowac takowy, czy zasymulowac na
    komputerze :-)

    >Ten megawat rozprasza się po całej Europie, a moc maleje bardziej niż
    >z kwadratem odległości. Dużo z tego nie da się wydipolować.

    Ale postaw w poblizu wiele anten odbiorczych - razem spora moc odbiora
    ... i czy zmniejszy sie sygnal docierajacy do reszty Europy czy nie ?

    J.