  • 1. Data: 2019-10-29 20:29:18
    Temat: Nowe przepisy. To nie zamek
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Zakładam nowy watek, gdyż już spotkałem się z twórczymi interpretacjami
    kierowników.
    Poprzedni wątek nadmiernie się rozrósł i dotyczy trochę innego problemu
    Żeby uporządkować pojęcia "zamkiem" nie jest:
    - Jazda dwoma pasami na obwodnicy lub autostrady i wpychanie się do
    pojedynczego zjazdu.
    - Włączanie się do ruchu z drogi podporządkowanej.
    Czyżbym się mylił?

  • 2. Data: 2019-10-29 20:41:12
    Temat: Re: Nowe przepisy. To nie zamek
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pojedynczego zjazdu.
    > - Włączanie się do ruchu z drogi podporządkowanej.

    Dyskusja ma sens, gdy jest prawomocny tekst ustawy.

  • 3. Data: 2019-10-30 01:28:52
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-10-29 20:29, t-1 wrote:
    [...]
    > Żeby uporządkować pojęcia "zamkiem" nie jest:
    > - Jazda dwoma pasami na obwodnicy lub autostrady i wpychanie się do
    > pojedynczego zjazdu.
    To nie jest, bo w miejscu, w którym wpychają się wpychacze pasy są
    najprawdopodobniej rozdzielone linią ciągłą.

    > - Włączanie się do ruchu z drogi podporządkowanej.
    A to IMO jest klasyczny przypadek zamka, zakładając, że masz na myśli
    sytuację, gdy skręcacze z podporządkowanej skręcają w specjalnie do tego
    celu stworzony pas rozbiegowy na głównej.

  • 4. Data: 2019-10-30 09:19:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Oct 2019 20:29:18 +0100, t-1

    > Zakładam nowy watek, gdyż już spotkałem się z twórczymi interpretacjami
    > kierowników.

    Ja też już wczoraj spotkałem przypała. Jadę prawym pasem wjeżdżając na
    wiadukt, koles mi wisi na zderzaku i się ciśnieniuje, w końcu postanawia
    zjechać na lewy i wyprzedzić, ale przed nim się zaczyna klopsować, przede
    mną auto i nie ma miejsca, mimo to gość wrzuca kierunek i zaczyna zjeżdżać.
    Ja mu nie mam jak zrobić miejsca bo ten przede mną też zwalnia -- a koleś
    zaczyna ryć klaksonem. Się więc zatrzymuję i pytam o co mu chodzi. A ten do
    mnie że jeździć nie umiem i przepisów nie znam, bo teraz mam obowiązek go
    wpuścić gdyż trzeba na zamek jeździć. <facepalm> Nadmienię tylko, że prawy
    pas na którym byłem dalej się kończy, lewy na którym był koleś ma
    kontynuację. Ręce opadają.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2019-10-30 15:16:20
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-10-30 o 09:19, Myjk pisze:
> [...]
    > wpuścić gdyż trzeba na zamek jeździć. <facepalm> Nadmienię tylko, że prawy
    > pas na którym byłem dalej się kończy, lewy na którym był koleś ma

    Właśnie to samo miałem.

  • 6. Data: 2019-10-30 16:09:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Oct 2019 15:16:20 +0100, t-1

    > Właśnie to samo miałem.

    To było do przewidzenia w tym naszym chorym mentalnie kraju.

    Drugą sytuację miałem na Hynka, tam faktycznie się lewy pas w kierunku GM
    kończy -- ja byłem na środkowym gdy gnający (można to okreslić dosadniej
    ale już mi sie nie chciało kasować i pisać od nowa) lewym pasem zaczął mi
    się na błotnik wpieprzać, z pretensą coś machając łapami że go nie
    wpuszczam. Gdybym wpuścił to bym zdewastował płynność ruchu na moim pasie.

    Oj, oj, będzie wesoło.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2019-10-30 16:57:49
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

> [...]
    > się na błotnik wpieprzać, z pretensą coś machając łapami że go nie
    > wpuszczam. Gdybym wpuścił to bym zdewastował płynność ruchu na moim pasie.

    Przeważnie tak jest, że zwężenie jezdni "dewastuje" ruch.
    Zamek jest po to, żeby kazdy mógł wjechac w zwężenie, a nie tylko
    ci co są na niekończącym się pasie.

  • 8. Data: 2019-10-30 17:36:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Oct 2019 16:57:49 +0100, BronkL

    > Przeważnie tak jest, że zwężenie jezdni "dewastuje" ruch.
    > Zamek jest po to, żeby kazdy mógł wjechac w zwężenie, a nie tylko
    > ci co są na niekończącym się pasie.

    Ale tam ruch się odbywał płynnie, tylko oczywiście zjawił się ten co
    usłyszał że trzeba jeździć na zamek i że będzie miał pierwszeństwo. Wyrwał
    się więc z płynnego ruchu, dał w palnik omijając 10 samochodów. Jeśli nie
    widzisz w tym skrajnej głupoty i że to działanie doprowadziłoby do
    zaburzenia ruchu a nie samo zwężenie, to już nic nie poradzę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2019-10-30 20:26:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-10-29 o 20:29, t-1 pisze:
> [...]
    > pojedynczego zjazdu.
    > - Włączanie się do ruchu z drogi podporządkowanej.

    Moim zdaniem przykłady które podałeś nie są miejscami jazdy na zamek.

    Zgodnie z projektem który został przegłosowany
    > http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/0/EFDB461CE7E5C
    F0CC12584940030032A/%24File/3834.pdf

    W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z
    więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku
    gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu
    wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania

    Czyli muszą zajść wszystkie z kryteriów:
    - znacznie zmniejszenie prędkości
    - więcej niż jeden pas w tym samym kierunku
    - nie istnieje możliwość kontynuacji tym pasem ze względu na:
    a) wystąpienie przeszkody
    b) zanikanie

    Więc zamek błyskawiczny z ustawy nie będzie obowiązywał przy:
    - wjeżdżaniu z podporządkowanej na drogę na której jest korek
    - sytuacji w której kierowcy uciekają z pasa który jest np. tylko do
    skrętu (a wszyscy chcą jechać prosto)
    - łączenia się dwóch kierunków w jeden

    Wątpliwości mam w sytuacji czy za przeszkodę należy uważać np. powoli
    jadący pojazd (traktor, rower) - wydaje mi się że nie.
    Jeszcze więcej wątpliwości mam czy za taki należy uważać np. stojący na
    przystanku autobus, lub pojazdy zatrzymane ze względu na warunki ruchu -
    czyli np. korek na jednym pasie czekających do jakiegoś zakorkowanego
    skrętu.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 10. Data: 2019-11-02 04:58:21
    Temat: Re: Nowe.
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

> [...]
    > zjeżdżać.
    > Ja mu nie mam jak zrobić miejsca bo ten przede mną też zwalnia

    Może zbyt słabo się starałeś żeby zrobić mu miejsce.