    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Nowe rozważania o starym pececie.
    Date: Wed, 28 Jan 2015 19:02:08 +0100

    Dnia Wed, 28 Jan 2015 09:20:28 -0800 (PST), Swift napisał(a):

    > Odgrzebałem taki zabytek - płyta Intel D865GBF, zainstalowane 2Gb Ram (płyta
    pomieści max 4GB),procesor P4 Northwood z HT, 3,0 GHz, FSB 800, cache 512k. Procesor
    był, ale padł i wymieniłem - też na Northwooda z HT tyle, że 2,8 GHz i FSB 533. Nie
    widzę praktycznie różnicy i zastanawiam się, czy włożenie Prescotta HT 3,0 GHz, ze
    względu na dwukrotnie większy cache 1M i FSB 800 dałoby widoczny efekt ? Czy raczej
    podwojenie pamięci do 4 GB ? Czy warto próbować ?

    Myślę sobie że ze względu na niskie ceny warto dać lepszy procek. Jesli
    to ma być komp domowy to większa pamięć jest niepotrzebna. Ale rozważ
    np. zamiast procka czy pamięci dać dysk SSD. Subiektywnie, w domowych
    zastosowaniach daje kopa.
    --
    Jacek