    From: Przemysław Ryk <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Date: Sat, 27 Jul 2013 03:28:56 +0200
    Sender: p...@g...com

    Dnia Sat, 27 Jul 2013 01:47:22 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Mam zacząć wymieniać "humory" windowsa przy instalacji? Np. uporczywe i
    > wbrew żądaniom instalowanie nowszych sterowników do pewnego kontrolera
    > dysków, które to nowsze sterowniki zawierały błędy powodujące twardy zwis?

    Brak aktualizacji instalatora systemu w przypadku Windows jest problemem. To
    akurat określam mianem debilizmu ze strony Microsoftu. Z drugiej strony - na
    jednym złomkowatym komputerze Windows XP SP2 się instaluje bez problemów,
    Mint tak domyślnie daje czarny ekran i wal się użytkowniku na ryj. :)

    > Można by pomyśleć, że jeśli z premedytacją podtykam windzie starsze
    > sterowniki to wiem co robię ;)

    Czekaj - Windows podpowiada Ci instalację nowej wersji sterowników, niż już
    ma postawione tak? Czyli co - aktualizacja przez Windows Update?

    > Instalator SuSEłka jest prostszy niż instalator windows. I daje od razu
    > działający zestaw aplikacji.

    Aha. Czyli te aplikacje, to jest część systemu? To ja Ci zadam pytanie
    takie: jaki cyrk podniósłby się w sytuacji, kiedy kupując opcję systemu
    Windows miałbyś od razu możliwość instalacji MS Office i aplikacji Windows
    Live?

    To jest jedna z kwestii, która mnie wśród zwolenników pingwina - otwarcie
    powiem - wkurwia. Dla pingwiniarzy system = ściągnięte płytki z daną
    dystrybucją. Że tam ma dopiętych pierdyliard aplikacji, to już nie ważne. On
    ściągnął i twierdzi, że wszystko jest cacy. Tak spytam - kto Ci broni do
    Winodws ściągnąć darmowe kodeki, Open/LibreOffice, AIMP, GIMP, 7-zip i
    dziesiątki innych narzędzi? Że nie odbywa się to za pośrednictwem jednej
    aplikacji typu "Software Center" - też żałuję. Tyle tylko, że cała reszta by
    wtedy Microsoft zadziobała, że zabija konkurencję...

    > [ciach]

    > A nie jest?

    Chcesz sprawdzić? :)

    [ It's not how many ideas you have. It's how many you make happen. ]
    [ (Juan C. Santiago) ]