  • Data: 2014-10-25 13:36:26
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podr?bki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 25 Oct 2014 12:13:26 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Gdyby wprowadzono standard taki jak ja opisałem to 4 gniazda miałby komputer
    > wyprodukowany 10 lat temu.
    > Ten sprzed 5 lat miałby 8 z tyłu i 4 z przodu.

    Dla blaszakow nie problem, dla innych tak.
    W laptopie mam trzy, niby mam wszystko w srodku i nie potrzebuje,
    ale BT (w srodku nie ma), myszka, i juz sie trzeba zastanowic jak
    skopiowac miedzy dwoma zewnetrznymi pamieciami :-)

    > Ci producenci co chcą aby ich urządzenie było PnP to mają ten problem.

    Nie tylko. Gates chce aby Windows byl postrzegany jako produkt dla
    kazdego, latwy w obsludze, IBM, Dell i HP jak jeszcze robili to tez
    chcieli, Intel chce, aby jego procesory sie sprzedawaly.

    > Mnie
    > PnP wkurza bo skutek jest zawsze taki, że Windows mi pisze, że nie znajduje
    > drivera i czy mu pozwolę poszukać w sieci. Pozwalam i on nie znajduje

    Nie mowie nie, ale to zla realizacja, a nie pomysl.
    Pare innych rzeczy mnie w PnP wkurza.

    Tylko czy proponujesz lepsza ? Kochanie, tyle razy ci mowilem, aparat
    do lewej dziurki, a drukarke do prawej. W trzecim rzedzie.

    > (zawsze mnie to zadziwia, bo przecież gdzieś by mogli te drivery gromadzić).

    No i chyba zgromadzili, bo gdzies przeciez szuka, chyba nie u googla ?

    Czas tego szukania to mnie tez zastanawia..

    > Więc pytam brata i on mi mówi, że owszem będzie PnP jak wcześniej
    > zainstaluję coś i daje mi to coś (nie wiem skąd on to coś ma :) ). Zazwyczaj
    > mija więc jeden lub dwa dni zanim zrealizuje się drugie P z PnP.

    Owszem, ale bez komplikacji bylo przeciez to samo :-)

    > Jak podłączam (Plug) urządzenie na RS232 i (and) uruchamiam program który ma
    > z nim działać (Play) to mam PnP i żadnych zbędnych pytań i tracenia czasu aż
    > mnie poinformuje, co zrobiłem 10s temu ("Podłączyłeś nowe urządzenie i ono
    > działa/nie działa.").
    > Ze złączem zawierającym zasilanie + RS485 byłoby tak samo.

    Oj ... jestes jedynym ktory PnP na RS232 chwali ?

    Jak juz myslisz o PnP, to przestaje byc prosto. Trzeba jakis protokol
    komunikacji, wszyscy musza go respektowac, wszystkim musi pasowac, w
    zasadzie musi byc sprzetowo wspomagany, i smiem twierdzic ze koncepcja
    hubow niewiele to juz komplikuje.
    A w sumie ... po co wymyslac, ethernet juz byl :-)

    > I zostało tylko to "przy okazji" bo rozwiązanie zrobiło się bardziej
    > skomplikowane niż by mogło być.

    Tez mi sie tak wydawalo, ale moze mysleli przyszlosciowo i tak im
    wyszlo.

    > Nie wierzę, aby tzw. zwykły użytkownik
    > zawsze rozumiał dlaczego jedne huby są z zasilaczem a inne nie i nigdy tego
    > źle nie połączył. A jakby każde urządzenie miało swoje gniazdko w komputerze
    > to nie było by żadnych wątpliwości.

    Bylyby te same. Dlaczego do mojego telefonu nie moge podlaczyc
    zewnetrznego dysku i nagrywarki ?

    > Chyba w 1993 (a może rok albo dwa później) na targach "Cebit" (a może
    > "Elektronika") rozpytywaliśmy producentów różnych złącz o wtyczki USB. Nie
    > wiedzieli o co pytamy, a my wtedy jeszcze nic o USB nie wiedzieliśmy.

    Ale juz wiedzieliscie o co pytac, wiec ktos nad tym pracowal.
    Czyzby jeszcze zlacza nie zdazyl zastrzec, ze oni nie wiedzieli? :-)

    Wiki podaje, ze prace wystartowaly w 94, wiec to bylo raczej dwa lata
    pozniej

    > Byliśmy absolutnie przekonani, że tam będzie GND, +5V i RS485 i chcieliśmy
    > się do tego podłączyć z naszym Piccolo (bo nasze rozwiązanie z podbieraniem
    > zasilania z gniazda klawiatury od zawsze nam się nie podobało).

    Az tak wiele sie nie pomyliliscie, jest zasilanie i ... RS485 chyba
    nie podaje dokladnych napiec, wiec USB sie miesci.
    Tylko dochodzi sygnalizacja jednodrutowa ...

    J.