  • Data: 2014-10-23 12:43:56
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-23 12:31, Krzychu pisze:

    > Tak, oprócz tego że każdy przykładowy glukometr, zdjęty prosto z półki
    > sklepowej i podłączony do zaktualizowanego Windowsa nie działa. Dlaczego
    > ma to nie obchodzić producenta?

    Nie każdy. Elektronika z dalekiego wschodu ma to do siebie, że często po
    obudowie i oznaczeniach nie jesteś w stanie zgadnąć co siedzi w środku.
    Jedna seria może zawierać oryginalne FT232, inna jego podróbkę, a
    jeszcze inna MCU ze sprzętowym modułem USB. Z punktu widzenia
    importera/sprzedawcy będzie to wyglądało na szczególnie dużą awaryjność.
    Tak czy inaczej konsekwencje poniesie użytkownik, który w najlepszym
    wypadku zostanie pozbawiony sprzętu na czas reklamacji, w najgorszym
    straci pieniądze stwierdzając, że nie opłaca się nawet tego oddawać do
    naprawy i kupi kolejne urządzenie.